Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:24

19
دی
كیك بهاری با تزئین پروانه

كیك بهاری با تزئین پروانه

كیك را آماده كنید و بگذارید كاملاً خنك شود. آن‌گاه كیك را روی صفحه‌ای قرار دهید و مارمالاد گرم‌كرده و صاف‌شده را رویش بمالید؛ به‌گونه‌ای كه رو و اطراف كیك كاملاً به مارمالاد آغشته شود.

 افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 6-8 نفر

كیك كره‌ای                     1 عدد به قطر 23 سانتیمتر

مارمالاد زردآلو                حدود یك‌سوم پیمانه

خمیر مارسیپان              حدود 300 گرم

خمیر فوندانت                حدود 500 گرم

رنگ‌های خوراكی           به دلخواه

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت

پودر ژلاتین                  3 قاشق چایخوری

آب سرد                     5/3 قاشق سوپخوری

گلوكز                        2 قاشق سوپخوری

گلیسیرین                  2 قاشق چایخوری

پودر قند الك‌كرده          480 گرم

وانیلین                    یك‌چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه كرم رویال

سفیده تخم مرغ           1 عدد

پودر قند الك‌كرده           75 گرم

وانیلین                      یك‌چهارم قاشق چایخوری

روش تهيه كیك بهاری با تزئین پروانه

كیك را  آماده كنید و بگذارید كاملاً خنك شود. آن‌گاه كیك را روی صفحه‌ای قرار دهید و مارمالاد گرم‌كرده و صاف‌شده را رویش بمالید؛ به‌گونه‌ای كه رو و اطراف كیك كاملاً به مارمالاد آغشته شود. سپس خمیر مارسیپان را روی سطح پودرقند پاشیده‌، با وردنه باز كنید.

خمیر بازكرده را دور وردنه بپیچید و روی كیك پهن كنید. بعد اضافی‌های خمیر را بگیرید و اطراف كیك را صاف و مرتب نمائید. حالا دوباره روی خمیر مارسیپان مارمالاد بمالید تا همه قسمت‌ها به مارمالاد آغشته شود. اكنون خمیر فوندانت را روی سطح پودر قند پاشیده‌، با وردنه باز كنید. خمیر را دور وردنه بپیچید و روی كیك پهن نمائید. اضافی‌های خمیر را بگیرید و اطراف كیك را مرتب كنید.

اینك كیك را روی دیس زیبائی بگذارید. باقیمانده خمیر فوندانت را رنگ كنید و هر یك را روی سطح پودر قند پاشیده، با وردنه بازكنید. با برشگر پروانه‌ای شكل، پروانه‌هائی از خمیر فراهم سازید و رویشان را به سلیقه خود تزئین‌كنید. حالا پروانه‌ها را از وسط تاكنید و به دیواره‌ای تكیه دهید تا به همان شكل خشك شوند. بعد آن‌ها را با كرم رویال روی كیك بچسبانید.

روش تهیه خمیر فوندانت

پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و صبركنید تا حالت اسفنجی پیداكند. بعد آن را روی حرارت بخار ‌آب جوش بگذارید تا ژلاتین كاملاً حل شود و شفاف گردد. آن‌گاه گلوكز و گلیسیرین را بیفزائید و مایه فراهم‌شده را از روی حرارت بردارید. پودر قند و وانیلین را در كاسه مناسبی بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد نمائید.

حالا مایه ژلاتینی را وسط این حفره بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید. بعد مخلوط حاصل را روی سطح پودر قند پاشیده ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. برای جلوگیری از خشك‌شدن خمیر، آن را در كیسه نایلونی نگه دارید.

روش تهیه كرم رویال

سفیده تخم مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و دقت كنید كه حتا ذره‌ای از زرده داخل سفیده نباشد! بعد آن را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه بتدریج پودر قند را به آن بیفزائید و هم‌زدن را ادامه‌دهید. در آخر وانیلین را بیفزائید.

 

برچسب ها: كيك بهاري با تزئين پروانه، روش تهیه خمیر فوندانت، روش تهیه كرم رویال، روش تهيه انواع كيك ها، نحوه درست كردن خميرهاي مختلف تعداد بازديد: 819 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز