Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:09

23
اسفند
موس كیك شكلات (سوئیسی)

موس كیك شكلات  (سوئیسی)

طرز تهیه موس كیك شكلات

موس كیك شكلات

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر:

 

شكلات تخته‌ای سیاه ...........................۲۵۰ گرم

كره ....................................................۷۰ گرم

تخم‌مرغ درشت .....................................۴ عدد

شكر (پودر قند) یا پودر شكر....................۸۵ گرم

نمك (به دلخواه)...................................كمی

آرد......................................................۱۵ گرم یا یك‌ونیم قاشق غذاخوری

پودر كاكائو..........................................۴۰ گرم یا ۷ قاشق غذاخوری

خامه پر چرب ۳۵ درصد چربی..............۱۰۰ گرم

برگ نعنا .........................................چند عدد

 

شكلات یكی از پرطرف‌دارترین خوراكی‌های دنیاست كه اگر به اندازه مصرف شود برای سلامتی نیز مفید است. شكلات برای اولین بار در سال ۱۶۹۷ توسط هنری اشر، یك شهروند زوریخی به سوئیس برده شد. در بلژیك، فیلیپ سوچارد اولین كارخانه صنعتی شكلات سازی را در قرن نوزدهم بنا كرد. در سال ۱۸۳۰، چارلز امده كوهلر برای اولین بار شكلات با فندق را تهیه كرد و در سال ۱۸۷۹، رادولف لیندت فرآیندی را ابداع كرد كه به شكلات خاصیت ذوب شدن در دهان را می‌داد. سرانه مصرف شكلات در سوئیس حدود ۱۲ كیلو در سال است كه سوئیسی‌ها را ركورددار مصرف شكلات كرده است.

 

۱- شكلات را خرد كنید و در یك ظرف بزرگ بریزید. كره را هم به صورت مكعب‌هایی خرد كنید و داخل شكلات بریزید. ظرف را درون یك قابلمه آ‌ب بگذارید و روی اجاق گاز حرارت دهید تا كره و شكلات، ذوب شده و كاملا با هم مخلوط شوند.

۲- سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید. زرده‌ها را به همراه نیمی از شكر درون یك ظرف بریزید و با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا رنگ آ‌نها كمی روشن شود.

۳- باقیمانده شكر را به سفیده‌ها اضافه و با همزن برقی آ‌نقدر مخلوط كنید تا سفید و سفت شود. شكلات ذوب‌شده را به زرده‌ها افزوده و سپس سفیده‌ها را به مواد قبل اضافه كرده و به صورت دورانی و آ‌رام با قاشق چوبی یا لیسك هم بزنید تا پف سفیده‌ها نخوابد. ۶۰ درصد از این مایه را در ظرف دیگری بریزید و ۴۰ درصد باقی مانده را در یخچال بگذارید.

۴- آ‌رد و پور كاكائو را مخلوط كرده و این مخلوط را روی ۶۰ درصد از مایه شكلات و تخم‌مرغ الك كنید و به صورت دورانی و آ‌رام هم بزنید تا پف سفیده‌ها نخوابد.

۵- مایه را داخل یك قالب كمربندی گرد بریزید و به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد یا ۳۴۰ درجه فارنهایت بپزید. خامه را با همزن برقی بزنید و آ‌ن را به ۴۰ درصد از مایه كه در یخچال نگه داشته بودید اضافه كنید و دوباره در یخچال قرار دهید.

۶- كیك را از فر خارج و به كمك یك چاقو اطراف كیك را از قالب جدا كنید. سپس كمربند قالب را باز كنید. كیك را روی یك صفحه مشبك قرار دهید تا خنك شود. سپس موس شكلات را روی كیك بمالید و آ‌ن را با پودر كاكائو یا تكه‌های شكلات و یا شكلات رنده شده و چند برگ نعنا تزئین كنید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، موس كیك شكلات تعداد بازديد: 670 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز