Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:26

10
بهمن
دسـركيك كشمشی با ژلــه انـگـــور

دسـركيك كشمشی با ژلــه انـگـــور

طرز تهیه دسـركيك كشمشی با ژلــه انـگـــور

دسـركيك كشمشی با ژلــه انـگـــور

 

 

مواد لازم:

 

كیك كشمشی  .............................250 گرم

كره ................................................50 گرم

پودر ژله انگور .................................یك بسته

كشمش پلویی...............................یك قاشق سوپخوری

آب جوش.......................................یك پیمانه

آب سرد.......................................یك پیمانه

خامه (جهت تزئین)........................به میزان لازم

 

ابتدا كیك كشمشی را كاملاپودر نموده و با كره ذوب شده كمی تفت دهید. سپس كف قالب را كمی چرب كنید و مواد كیك را درون آن بریزید و با قاشق فشار دهید تا سفت شود. ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا كاملاخنك شود. در این فاصله پودرژله انگور را ابتدا با یك پیمانه آب جوش و بعد با همان مقدار آب سرد تركیب كرده و كشمش را به آن بیفزائید. بعد نیمی از ژله را در ظرفی جداگانه ریخته و در یخچال قرار دهید تا كاملا بسته شود و نیم دیگر را روی كیك كشمشی كه حالا سرد شده است، بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید تا كاملاسرد و بسته شود. پس ازآن قالب را چند لحظه در آب جوش قرار داده، كیك را جدا كنید و در ظرف مناسبی بگذارید. ژله آماده شده را نیز با چنگال خوب بزنید و روی كیك بریزید روی ژله را نیز می‌توانید یك روزت خامه بزنید تا جلوه كریستالی ژله شما بیشتر شود. این دسر بسیار زیبا و خوش طعم است.

طرز تهیه كیك كشمشی

ابتدا زرده‌ها را از سفیده جدا كرده و زرده‌ها را با شكر و وانیل به مدت 15 دقیقه با همزن بزنید. تا كرم رنگ و كشدار شود. سفیده‌ها را نیز جداگانه با همزن بزنید تا فرم بگیرد و سفید شود. سپس روغن را به زرده‌ها اضافه كنید. سپس سفیده‌ها را به آن بیفزایید. حالا آرد، نمك  و بیكینگ پودر را كه سه‌بار الك كرده‌اید، آهسته به مواد اضافه كنید. در این مرحله كشمش‌ها را داخل آرد بغلتانید و به مایه كیك بیفزایید. سپس  كف قالبی به قطر 24 سانتیمتر را چرب كرده آردپاشی نمایید و كاغذ روغنی بیندازید و مجددا چرب كنید. بعد مایه كیك را داخل آن بریزید و در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت به مدت 35 دقیقه قرار دهید. پس از این مدت، كیك را 10 دقیقه داخل فر خاموش نگه دارید تا پف كیك نخوابد.

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، دسـركيك كشمشی با ژلــه انـگـــور تعداد بازديد: 799 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز