Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:36

9
بهمن
شارلــــوت تــوت فـــرنـــگی

شارلــــوت  تــوت فـــرنـــگی

طرز تهیه شارلــــوت تــوت فـــرنـــگی

شارلــــوت  تــوت فـــرنـــگی

 

 

مــواد لازم:

 

بیسكویت لیدی فینگر  ..........................20 عدد

توت فرنگی خرد كرده..........................500 گرم

خلال بادام..........................................2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ............................................4 عدد

شكر.............................................100 گرم

وانیل  ...........................................یك چهارم قاشق چایخوری

پودر كرم تار تار.................................یك چهارم قاشق چایخوری

پودر ژلاتین ....................................1 قاشق سوپخوری

آب ولرم .......................................دو سوم پیمانه

خامه فرم گرفته .............................300 گرم

* (  یا كیك تی تاب با طعم توت فرنگی 10 عدد)

 

بدلیل در دسترس نبودن  و زمان زیادی كه نیاز دارید تا بیسكویت لیدی‌فینگر را آماده كنید، به جای این بیسكویت می‌توانید از كیك‌های تی‌تاب با طعم توت فرنگی و یا از كیك اسفنجی ساده با ضخامت كم و یا نان رولت كه روی آن مارمالاد توت فرنگی مالیده‌اید استفاده نمایید.

در این دسر، از كیك‌های تی تاب با طعم توت فرنگی استفاده شده تا شما نیز بتوانید به سادگی این دسرلذیذ را تهیه نمایید. خلال بادام را در ظرفی روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا طلایی رنگ شود و بوی تفت آن حس شود. حالا شعله را خاموش كنید و ظرف را كنار بگذارید. كف قالب كمربندی به قطر 24 سانتیمتر را با فویل آلومینیوم بپوشانید، به صورتی كه هیچ درزی نداشته باشد. با كمی روغن فویل را چرب كنید و كیك‌های تی تاب را از وسط دو نیم كنید و دركف و دیواره این قالب بچینید. تخم مرغ‌ها را نیز در ظرفی بشكنید و زرده‌های آن را جدا كنید و به همراه شكر و وانیل با همزن كاملا بزنید تا كرم رنگ و كشدار شود. سفیده‌ها را به همراه پودر كرم تار تار در ظرفی جداگانه با همزن بزنید تا فرم بگیرد. پودر ژلاتین را با آب ولرم تركیب كنید و روی بخار كتری قرار دهید تا كاملا شیشه‌ای و رقیق شود.

سفیده‌ها را به مخلوط زرده‌ها بیفزایید. سپس ژلاتین آماده و پس از آن خامه فرم گرفته را نیز به مواد اضافه و كاملا تركیب كنید. حالا توت فرنگی‌های برش خورده را به همراه خلال بادام ریخته ومخلوط آماده را روی كیك‌های داخل قالب بریزید. دسر را در یخچال به مدت 7 ساعت قرار دهید تا كاملا بسته شود. پس از طی این زمان، غلاف قالب كمربندی را باز و فویل اطراف آن را جدا كنید. حالا دسر را در ظرف دلخواهتان قرار دهید و مطابق تصویر تزیین نمایید.

نكته: خامه فرم گرفته را می‌توان از قنادی‌ها تهیه نمود و در صورتی كه در دسترستان نبود می‌توانید از خامه معمولی استفاده نمایید، به این شرط كه میزان شكر را 70 گرم بیشتر كنید. 

نكته: پودر كرم تارتار در دسر‌ها حالت انسجام و استحكام بیشتر به سفیده می‌دهد و به اصطلاح دسر را آهاری می‌نماید، ولی در صورتی كه این پودر را نداشتید، لطمه‌ای به طعم و ظاهر اصلی شارلوت شما نمی‌زند.

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، شارلــــوت تــوت فـــرنـــگی تعداد بازديد: 1058 تعداد نظرات: 0

نظر شمابعد از تایید مدیر منتشر خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز