Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:53

22
دی
ترشی ذرت؛ یک ترشی جدید و خوشمزه

ترشی ذرت؛ یک ترشی  جدید و خوشمزه

طرز تهیه ترشی ذرت کار ساده ایست و هر یک از شما عزیزان به سادگی و در مدت زمانی اندک می‌توانید این ترشی خوشمزه و زیبا را درست کرده و آن را نوش جان کنید.

ذرت دانه هایی طلایی و شیرین بوده که تقریبا می توان در بیشتر غذاها از این طلایی خوشمزه استفاده کرد. از نشاسته و آرد ذرت در انواع دسر گرفته تا غذاهای اصلی و اینک در تهیه ترشی می توان از آن استفاده کرد. طرز تهیه ترشی ذرت کار ساده ایست و هر یک از شما عزیزان به سادگی و در مدت زمانی اندک می توانید این ترشی خوشمزه و زیبا را درست کرده و آن را نوش جان کنید.

مواد لازم ترشی ذرت

آب: 6 پیمانه

ذرت کامل: 8 عدد بزرگ

سرکه سیب: ½4 پیمانه

پیاز قرمز: 1 عدد بزرگ

شکر:  ¾پیمانه

نمک: ¼پیمانه

فلفل چیلی قرمز: 7 عدد

برگ بوی خشک: 1 عدد

طرز تهیه ترشی ذرت

*سرکه، 6 پیمانه آب، شکر، نمک و برگ بو را در ظرفی بریزید و آن ها را به جوش آورید. مایع را هم بزنید تا شکر کامل در آن حل شود. 3 عدد از فلفل چیلی ها را از میان (به صورت طولی) بشکافید و به همراه بقیه فلفل ها آن ها را با مواد دیگر مخلوط کنید. اجازه دهید تا در حدود 10 دقیقه این مخلوط خنک شود.

*در این فاصله ذرت ها را با یک چاقوی تیز به قطعاتی با طول 4 سانتی متر برش بزنید. پیازها را نازک ورقه ورقه کنید و آن ها را به همراه ذرت ها در 4 شیشه درب دار تمییز با ظرفیت 1 لیتر قرار دهید.

*سرکه را که هنوز گرم است بر روی شیشه ها بریزید، اگر مقداری از این مایع باقی ماند آن را دور بریزید. درب ظرف ها را نبندید و آن ها را به مدت 1.5 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند، سپس درب ظرف ها را بگذارید.

*حداقل به مدت 1 روز و حداکثر 2 روز آن ها را در یخچال نگه دارید. ذرت ها را سرد سرو کنید.

برچسب ها: آموزش انواع ترشی، زندگی آنلاین، ترشی ذرت، طرز تهیه انواع ترشی، ترشی فصل، فوتد و فن های درست کردن ترشی، طرز تهیه ترشی ذرت تعداد بازديد: 656 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز