Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 03:35

5
خرداد
کدو پلو سیستانی + طرز تهیه

کدو پلو سیستانی + طرز تهیه

کدو پلوی سیستانی یکی از غذاهای محلی و خوشمزه استان سیستان و بلوچستان است که از ترکیب برنج با گوشت، کدو سبز و کشمش تهیه می‌شود.

غذا‌های محلی درواقع به نوعی میراث فرهنگی مردمان هر کشوری محسوب می‌شوند. برخی از این غذا‌ها با گذشت زمان و مدرن شدن زندگی و آشنایی با غذا‌های جدید، کم کم از یاد رفته‌اند و یا روش طبخ آن‌ها متفاوت شده است. اگر به هر نقطه از ایران سفر کنید، قطعا با غذا‌های بسیار خوشمزه و محلی آشنا می‌شوید که برخی از آن‌ها را تابه‌حال نخورده‌اید یا حتی نامش را شنیده‌اید. کدو پلوی سیستانی یکی از غذا‌های بسیار قدیمی و اصیل سیستانی است که از ترکیب برنج و شوید با موادی میانی از گوشت، کدو و کشمش تهیه می‌شود و غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را امتحان کنید، در ادامه این مطلب با آموزش کدو پلوی سیستانی همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج: ۴ پیمانه
گوشت خورشتی بدون چربی: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
کدو سبز: ۴ عدد
کشمش: ۱ فنجان
شوید خشک: نصف لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

 

طرز تهیه

برای درست کردن این پلوی خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را پوست، سپس به صورت نگینی خرد کنید. پیاز خورد شده را همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی سرخ و طلایی شود. گوشت خورشتی را به صورت قیمه‌ای خرد کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید. مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک روی گوشت بریزید و مواد را چند دقیقه تفت بدهید. حالا یک لیوان آب جوش داخل ماهی تابه بریزید و درب ماهی تابه را بببندید و حرارت را کم کنید تا گوشت بپزد. در این فاصله کدو‌ها را پوست و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. داخل یک ماهی تابه دیگر کمی روغن بریزید و کدو‌های حلقه شده را داخل روغن بریزید. اجازه بدهید کدو کمی سبک و نرم شودف نیازی نیست کاملا سرخ شود. حالا کدو‌ها را از روغن خارج و به گوشت اضافه کنید. کشمش پلویی را که از قبل خیس داده‌اید، داخل همان روغن کدو کمی سرخ کنید و بعد به گوشت اضافه کنید.

تعداد بازديد: 115 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز