Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 17:57

14
مهر
خورش آلو مسما + طرز تهیه

خورش آلو مسما  + طرز تهیه

خورش آلو مسما یک غذای مهمان پسند و شیک و مجلسی است که هم با گوشت و هم با مرغ درست می‌شود.

«آلو مسما با رب انار خوردی؟ اگه نه نصف عمرت هدر رفته!» خورش آلو مسما یکی از معرکه‌ترین غذا‌های ایرانی است که از خطه گیلان سربرآورده و در تمام کشور طرفداران خود را دارد. خورش آلو مسما با همه جذابیتش ترفند‌های خاصی دارد که باید رعایت کنید تا یک غذای مهمان پسند و شیک و مجلسی داشته باشید. این خورش هم با گوشت و هم با مرغ درست می‌شود که مدل گوشت سفید آن مرسوم‌تر است.

دل به این خطوط بدهید و وعده‌ی غذایی بعدیتان را آلو مسما قرار داده و لذت آن را ببرید. اصلا هر خورشی که رب انار در آن باشد فوق العاده است. هر خورشی هم که آلو داشته باشد بی نظیر است. نتیجه می‌گیریم غذایی که هم رب انار داشته باشد هم آلو دیگر نور علی نور خواهد بود!

بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورش خوشمزه غوره مسما با مرغ و بادمجان

مواد لازم:

سینه یا ران مرغ، به مقدار دلخواه

پیاز متوسط، چهار عدد

آلو خورشی، یک پیمانه

قیصی، یک پیمانه

رب گوجه، دو قاشق غذاخوری

رب انار، یک قاشق مربا خوری

آب غوره، دو قاشق غذاخوری

شکر، دو قاشق غذاخوری

زعفران، به اندازه سخاوت شما

نمک و فلفل و دارچین، به میزان لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورشت بامیه عربی

 

 

 

طرز تهیه:

پیاز نگینی یا رنده شده را با مقداری روغن تفت بدهید. سینه یا ران مرغ یا ترکیب هر دو را به آن اضافه کنید. مقداری زردچوبه و نمک در قابلمه ریخته و به همراه آب اجازه بدهید مدتی بپزد تا نیم پز شود.

در یک تابه آلو و قیصی را با مقدار کمی روغن تفت بدهید. رب را اضافه کنید تا رنگ آن باز شود. نمک، فلفل سیاه و دارچین را در آن بریزید تا طعم دار شود. حالا وقت رب انار است. این مزه‌دهنده‌ی جذاب و دوست داشتنی که هر خورشی را بی نهایت لذیذ می‌کند. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا طعم‌ها در هم ادغام شود.

مرغ نیم‌پز را داخل سسی که در تابه آماده کردید بچینید. زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. وقتی مرغ‌ها رنگ زعفران گرفتند مقداری آب روی آن‌ها بریزید و آبغوره را هم داخل تابه ریخته تا طعم ملس این خورش شما را به بهشت ببرد!

آبی که برای این خورش استفاده می‌کنید نباید خیلی زیاد باشد. اگر شل و خیلی آبدار باشد و قوام آن کم شود اصلا ایده‌آل نخواهد بود. ۴۰ دقیقه با حرارت کم و در بسته زمان بدهید تا آلو مسمای جانانه‌ی شما آماده شود.

برای تزیین این خورش می‌توانید از دانه‌های انار استفاده کنید. این غذا را در کنار عزیزانتان به همراه یک دمی زعفرانی خوشمزه میل کنید.

 بیشتر بخوانید:

خورش سیرابیج گیلانی + طرز تهیه

 طرز تهیه خورش قیمه با قارچ

 

 

برچسب ها: رب انار، خورش، طرز تهیه خورش آلو، خورش آلو مسما تعداد بازديد: 102 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز