Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 11:05

16
بهمن
پاي مرغ چند لايه

پاي مرغ چند لايه

دو عدد سيني فر به ابعاد 33×28 سانتي‌متر را با كاغذ روغني بپوشانيد و كاغذ را كمي چرب كنيد. فر را با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد.

مواد لازم برای  لايه‌هاي پنيري:

تخم‌مرغ...............5 عدد

سس مايونز..................3 قاشق سوپخوري

آرد سفيد..............3 قاشق سوپخوري

پنير موتزارلا..................400 گرم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه

 

 

 

مواد لازم براي مايه‌ي مرغ:

كره..............6 قاشق سوپخوري

پياز متوسط..................2 عدد، ساطوري شده

مرغ چرخ‌كرده.......................يك كيلوگرم

نمك و فلفل..................به ميزان لازم

شويد تازه، ساطوري...............يك قاشق سوپخوري

بیشتربخوانید:

کوفته مرغ

خورشت آلو اسفناج؛ خوشمزه و مجلسی

 

 

 

روش‌تهیه

دو عدد سيني فر به ابعاد 33×28 سانتي‌متر را با كاغذ روغني بپوشانيد و كاغذ را كمي چرب كنيد. فر را با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد.

براي تهيه لايه‌هاي پنيري، تخم‌مرغ‌ها را بزنيد تا مخلوط شوند. سس مايونز، آرد و پنير را اضافه كرده و هم بزنيد تا مايه يك‌دست شود.مايه‌ي پنيری را 2 قسمت كرده و هر قسمت را كف يك سيني روي كاغذ روغني پخش كنيد و با قاشق آن را يك‌دست كنيد. سيني‌ها را حدود 25 دقيقه و يا تا زماني كه روي آن طلايي كمرنگ شود در فر بپزيد. سيني‌ها را از فر خارج كرده و كنار بگذاريد تا خنك شود. لايه‌هاي پنيری را از كاغذ جدا كرده و از طول نصف كنيد. براي تهيه‌ي مايه‌ي مرغ، كره را در يك تابه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را در آن تفت دهيد تا طلايي شود، سپس كنار بگذاريد تا خنك شود. مرغ را با پياز، كره، نمك، فلفل و شويد در يك كاسه به خوبي مخلوط كنيد. فر را نیز با دماي 160 درجه‌ي سانتي‌گراد داغ كنيد. يك سيني فر مناسب انتخاب كرده و كف آن را با تكه‌هاي بزرگي از فويل بپوشانيد، به طوري كه بتوانيد با ورقه‌هاي فويل روي پاي را بپوشانيد. يك لايه پنيری كف سيني و روي فويل قرار داده و روي آن يك لايه از مايه‌ي مرغ به ضخامت 2 سانتي‌متر به صورت يكنواخت پخش كنيد. اين كار را ادامه دهيد تا آخرين لايه با مايه‌ي پنير پوشانده شود. 4 طرف فويل را روي هم آورده و پاي را در آن بپيچيد. پاي مرغ را 50 دقيقه در فر قرار داده و 10 تا 15 دقيقه كنار بگذاريد تا خنك شود. سپس فويل را باز كرده و غذا را سرو كنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: پای مرغ، آموزش آشپزی، پای، طرز تهیه، پنير موتزارلا، شويد، سس مايونز تعداد بازديد: 103 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز