Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:07

12
خرداد
بزماش (یزد)

بزماش (یزد)

گوشت را به همراه یک عدد پیاز قاچ شده، لوبیا و کمی ادویه در قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا بپزد. در این فاصله دو عدد پیاز باقیمانده را خلالی خرد کرده، سرخ کنید و به آن زردچوبه بزنید. بعد از اینکه گوشت و لوبیا پخت، برنج، ماش

مواد لازم

گوشت استخوان‌دار چرب  ....................   300 گرم

پیاز..............3 عدد

لوبیا قرمز.............نصف پیمانه

ادویه، نمک و روغن................به مقدار لازم

برنج ایرانی...............نصف پیمانه

ماش............یک پیمانه

سبزی شامل شوید، تره و جعفری.................200 گرم

اسفناج................200 گرم

 بیشتر بخوانید:

ساج قاوورماسی + طرز تهیه

 

 

 

روش‌تهیه

گوشت را به همراه یک عدد پیاز قاچ شده، لوبیا و کمی ادویه در قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا بپزد. در این فاصله دو عدد پیاز باقیمانده را خلالی خرد کرده، سرخ کنید و به آن زردچوبه بزنید. بعد از اینکه گوشت و لوبیا پخت، برنج، ماش و نمک را افزوده و اجازه دهید تا خوب بپزد و برنج کاملاً شکفته شده و لعاب بیندازد. پس از آن سبزی خرد شده را اضافه کنید تا بپزد. در آخر پیاز داغ را افزوده، نمک و ادویه را اندازه کرده و حدود نیم ساعت زمان دهید تا آش جا بیفتد.

 بیشتر بخوانید:

آش گشنیز

 

 

نکته

با توجه به اینکه دستور‌العمل‌های متنوعی برای غذاهای سنتی هر منطقه وجود دارد، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که از افراد بیشتری درباره آن شنیده‌ام و دیده‌ام، مثلاً برای این آش گاهاً فقط از اسفناج استفاده می‌شود یا برای لعاب آن برنج استفاده نکرده و ماش بیشتری استفاده می‌کنند.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: غذای سنتی، آش، غذای ایرانی، گوش، ماش تعداد بازديد: 184 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز