Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:23

29
اسفند
ساج قاوورماسی + طرز تهیه

ساج قاوورماسی + طرز تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه یکی از غذاهای خوشمزه استان آذربایجان شرقی و غربی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

دستور پخت ساج قاوورماسیساج قاوورماسی، غذای خوشمزه استان آذربایجان شرقی و غربی است که طرز تهیه آن را برایتان آورده ایم و امیدواریم که لذت ببرید.

مواد مورد نیاز:

گوشت گوسفند (قیمه‌ای خرد شده): ۲۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
گوجه فرنگی (نگینی خرد شده): ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی (نگینی خرد شده): یک دوم پیمانه
سیر (ریز خرد شده): ۲ حبه
ماست: ۱ پیمانه
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
نان ساج (خشک شده): ۲ عدد
روغن حیوانی: به میزان لازم

روش پخت:

گوشت را همراه با ۱ عدد پیاز (نگینی خرد شده) داخل قابلمه‌ای با مقداری روغن تفت دهید تا رنگ آن عوض شده و سبک شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل به آن افزوده و کمی تفت دهید. بعد ۵ پیمانه آب به آن افزوده و با در بسته روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. سپس هنگامی که آب آن کمی تیره رنگ شد؛ مقداری نمک به آن اضافه کرده و بگذارید تا کاملا بپزد.
بقیه پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و داخل تابه‌ای به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود. بعد سیر را به آن افزوده و تفت دهید. وقتی بوی سیر به مشام رسید، گوشت پخته شده را به آن افزوده و تفت دهید تا سرخ شود. گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به مواد افزوده تفت دهید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. بعد نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سپس ۱ عدد نان را خرد کرده و روی خوراک بریزید. بعد آن را هم زده و از روی حرارت بردارید.
بقیه نان را داخل ظرفی قرار داده و خوراک را روی آن بریزید. سپس به همراه ماست نوش جان کنید.

منبع: ماهنامه سرآشپز

برچسب ها: آشپزی ایرانی، کباب ترکی، ساج قاوورماسی، طرز تهیه ساج قاوورماسی، غذاهای سنتی آذربایجان تعداد بازديد: 591 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز