Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:19

19
فروردین
طرز تهیه دمی کباب خوشمزه

طرز تهیه دمی کباب خوشمزه

دمی کباب یکی از انواع غذاهای ساده و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود.

برترین‌ها: دمی کباب یکی از انواع غذاهای ساده و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی کباب با ما همراه باشید.

dami-kabab

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۵۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

برای تهیه سس

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

آب پیاز    ۲ قاشق غذاخوری

آب سرد    ½ پیمانه

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

بیشتربخوانید:

طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه

Kateh-Kebab-Pan

طرز تهیه دمی کباب

مرحله اول

برای تهیه دمی کباب خوشمزه و سنتی در ابتدای کار پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آن را می گیریم و برای تهیه سس کنار می گذاریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب مخلوط می کنیم تا بافتشان چسبناک و منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب فر انتخاب کرده و آنرا با روغن چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را درون تابه می ریزیم و به صورت یکدست در کف تابه پخش می کنیم.

بیشتربخوانید:

دمپختک شیرازی

1099995_542

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در صورت تمایل می توانیم مقداری گوجه فرنگی و پیاز ورقه شده به همراه چند عدد فلفل سبز نیز روی مایه کباب بچینیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را به مدن ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کباب بپزد. در همین حین سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را با آب پیاز، آب سرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ۱ قاشق روغن ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲۵ دقیقه کباب را از فر خارج کرده و سس را روی آن می ریزیم. در ادامه تابه را مجددا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کباب را از فر خارج کرده و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، فلفل، گوشت، دمی، طرز تهیه تعداد بازديد: 186 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز