Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:33

3
مهر
۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

می‌گویند صبحانه را خودت بخور، نهارت را با دوستت و شامت را با دشمن. به مناسبت روز جهانی خوردن یک صبحانه عالی و در حالی که وقتتان کم است و می‌خواهید در یک فرصت کوتاه، یک وعده صبحانه مفصل و پرانرژی آماده کنید

برترین‌ها: می‌گویند صبحانه را خودت بخور، نهارت را با دوستت و شامت را با دشمن. به مناسبت روز جهانی خوردن یک صبحانه عالی و در حالی که وقتتان کم است و می‌خواهید در یک فرصت کوتاه، یک وعده صبحانه مفصل و پرانرژی آماده کنید، به روش تهیه این صبحانه‌های سریع نگاهی بیندازید. شاید به دردتان خورد.

۱. کاسرول صبحانه فرانسوی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتداپنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل، یک چهارم فنجان شکر، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

بیشتر بخوانید:

نان سیر رژیمی ؛ سرشار از پروتئین + طرز تهیه

 

 

۲. املت قارچ و مارچوبه

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

۵ عدد تخم مرغ را با ۱۰ قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ‌ها بریزید.۲۰۰ گرم قارچ را به صورت لایه‌ای خرد کنید و در تابه‌ای آن را کمی تفت دهید. حالا تابه‌ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید. یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. بعد از سه دقیقه املت شما آماده است. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۶ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

۳. نان تخم مرغی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

۵ نان تست را بردارید و از میان آن‌ها یک دایره جدا کنید. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و کف آن را کمی با کره چرب کنید، نان را در تابه بگذارید و سه تخم‌مرغ را با مقدار دلخواه نمک و فلفل هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود. وقتی تخم‌مرغ در اثر حرارت خودش را کاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود. حالا قسمت دایره‌ای را که از نان جدا کرده اید کنار تست‌ها بگذارید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۳ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴ دقیقه

۴. تخم مرغ پخته شده در سس گوجه

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود. یک پیمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم کنید. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشکنید طوری که زرده آن‌ها درسته بماند. بعد روی هر کدام یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بپاشید.

کاسه‌ها را به مدت ۸ دقیقه داخل فر داغ بگذارید تا سفیده آن‌ها سفت شود، ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذارید تا دو طرف آن‌ها برشته شود. ۱ حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بمالید. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بریزید و به همراه تخم مرغ‌ها سرو کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۳ دقیقه

مدت زمان پخت: ۸ دقیقه

 بیشتر بخوانید:

 

 

۵. املت اسفناج

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

نصف پیمانه آرد را الک کرده، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.۵۰۰ گرم اسفناج پخته و را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد بیفزایید.

به این ترتیب مایه املت آماده می‌شود. روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. یک پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه‌های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۸ دقیقه

۶. املت گوشت و تخم مرغ

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود. نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ‌ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید. املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۸ دقیقه

۷. املت هندی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود.

یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید. بعد از ۵ دقیقه تخم مرغ‌ها را در یک پیاله کوچک تک تک بشکنید و با فاصله روی مواد بریزید تا موقع سرو تخم مرغ‌ها به هم نریزند. مقداری فلفل سیاه و قرمز هم روی تخم مرغ‌ها بپاشید. در نهایت درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ‌ها بپزند.

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۹ دقیقه

 بیشتربخوانید:

این وعده غذایی را حتما بخورید!

 

 

۸. املت پنیر

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

۵ عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید. تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید. دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

۹. تخم مرغ تند

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

برای آماده سازی این روش لازم است ۵ عدد تخم مرغ را بگذارید خوب آبپز شود. بعد از پوست کندن تخم مرغ‌ها آن‌ها به صورت عمودی برش دهید و زرده را به آرامی از داخل آن خارج کنید. زرده را نرم و خمیری کنید و با مایونزو مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. برای مزه دار کردن به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید. حالا زرده طعم دار شده را داخل سفیده‌ها بریزید. یک عدد فلفل سبز تند و یک عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی زرده‌ها را با فلفل‌ها تزئین کنید. صبحانه شما به همراه ۵ عدد نان تست آماده است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۲ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

۱۰. تست کالباس و پنیر

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز شده و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده، یک قاشق پنیر پیتزا، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده را با نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید روی آن بریزید و ورق دیگر کالباس را روی آن بگذارید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد. صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴ دقیقه

۱۱. گوجه فرنگی و تن ماهی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را رنده و یک قوطی تن ماهی بدون روغن را ریز کنید. یک عدد سیر را بکوبید و به مخلوط پیاز و تن ماهی بیفزایید. یک قاشق سوپخوری جعفری خردشده و به مقدار لازم نمک و ادویه را با مخلوط تن ماهی و سیر مخلوط کنید. به تعداد لازم گوجه فرنگی درشت انتخاب و داخل آن‌ها را خالی کنید.

با توجه به حجم داخل گوجه از مواد، داخل آن بریزید و روی آن هم یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی مخصوص فر را با یک قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ‌ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

۱۲. املت تنوری

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا٢٠٠ گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید. داخل ظرف‌های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف‌ها بریزید.

روی هرکدام از آن‌ها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آن‌ها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید. فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت پنج دقیقه ظرف‌ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید. به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو می‌باشد.

مدت زمان آماده‌سازی: ٥دقیقه

مدت زمان پخت: ١٠ دقیقه

۱۳. املت رنگارنگ

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

فلفل دلمه ای‌های رنگی- از هر کدام یک عدد زرد، قرمز، نارنجی، سبز- را به صورت نگینی و یک عدد پیاز را هم به صورت خلالی خرد کنید. داخل ماهیتابه یک قاشق روغن مایع اضافه کنید و مواد خرد شده را داخل آن بریزید همراه نمک و فلفل- به میزان دلخواه- به مدت پنج دقیقه تفت دهید.

حالا مواد سرخ شده را سه قسمت کرده و داخل بشقاب به صورت دایره‌ای قرار دهید و روی هر کدام یک تخم مرغ شکسته و روی تخم مرغ مقداری پودر سیر بپاشید. حالا بشقاب‌ها را داخل مایکروویو به مدت هفت دقیقه قرارداده، به همراه نان سرو کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

۱۴. املت فلفل سبز و سیب زمینی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

سه عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه‌ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.

حالا نوبت اضافه کردن فلفل دلمه‌ای است. همه مواد را با ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف‌هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روی تخم مرغ‌ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می‌توانید ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید. املت برای سرو کردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۶ دقیقه

مدت زمان پخت: ۹ دقیقه

۱۵. املت گوجه و ریحان

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

سه عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه ببرید و ۲۰۰ گرم ریحان را برگ برگ کنید. یک حبه سیر را رنده کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سه کاسه کوچک را بردارید و داخل هر کدام یک قاشق روغن زیتون بریزید و تکان دهید تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.

سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید. داخل کاسه‌ها یک لایه گوجه حلقه شده چند برگ ریحان مقداری سیر رنده شده و مقداری تخم مرغ بریزید و این کار را تکرار کنید تا کاسه‌ها پر شوند. فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن کنید و کاسه‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۳ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

۱۶. املت گوشت و پنیر و قارچ

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا ماهیتابه را با یک قاشق روغن مایع چرب کنید ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده تفت دهید و ٢٠٠ گرم قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. دو عدد فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز را هم ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه قارچ‌ها را اضافه کنید و نمک و فلفل را هم بیفزایید. حالا سه عدد تخم مرغ را با فاصله روی مواد سرخ شده بشکنید و بعد از سه دقیقه ماهیتابه را از روی شعله بردارید. صبحانه شما همراه با نان آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

۱۷. املت اسفناج و پنیر

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

ابتدا ۴۰۰ گرم اسفناج را به صورت برگ برگ کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن زیتون بریزیدو ماهیتابه را روی شعله قرار دهید. حالا اسفناج‌ها را داخل ماهیتابه بریزید چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفی با نمک، فلفل و پودر سیر به میزان دلخواه هم بزنید.

بعد از سه دقیقه که اسفناج‌ها سرخ شدند تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و ۱۰۰ گرم پنیر صبحانه را خرد کرده و به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید؛ بعد از پنج دقیقه صبحانه شما آماده است. آن را به همراه مقداری نان سرو کنید.

مدت زمان آماده‌سازی: ۴ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

۱۸. املت اسپانیایی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

مواد مورد نیاز این املت کدو، پیاز و سیر به همراه مقداری اسفناج است. یک عدد کدو را با پوست به صورت حلقه‌های خیلی نازک ببرید و یک عدد پیاز کوچک را هم خلالی کنید. یک حبه سیر را رنده کنید حالا چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و به میزان دلخواه به آن نمک، فلفل و آویشن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

داخل ظرف مخصوص فر یک قاشق غذاخوری روغن ریخته و کدو‌ها را داخل آن بچینید و پیاز‌ها و سیر رنده شده را هم به آن اضافه کنید. بعد تخم مرغ‌های زده شده را همراه نان تست یا باگت خرد شده اضافه کنید و داخل فر گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. املت شما بعد از پنج دقیقه آماده است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۸ دقیقه

۱۹. املت فنجانی

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

برای شروع کار ۲۵۰ گرم قارچ را همراه ۲۰۰ گرم کالباس نگینی خرد کنید. حالا پنج شاخه پیاز چه را با تمامی برگ‌های سبزش خرد کنید و سپس دو فنجان برداشته و داخل آن‌ها دو عدد تخم مرغ بشکنید. حالا مخلوط قارچ و کالباس خرد شده را با پیازچه و نمک و فلفل به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. برای طعم دار کردن ١٠٠ گرم پنیر گودای (پنیر زرد رنگ) رنده شده روی مخلوط بریزید. فنجان‌ها را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. صبحانه لذیذ شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۵ دقیقه

۲۰. کرپ توت فرنگی و موز

۲۰ صبحانه گرم، فوری و خیلی سریع

یک قاشق چایخوری وانیل را با دو عدد تخم مرغ، ۳ قاشق چایخوری کره (ذوب شده)، یک پیمانه شیر، یک چهارم پیمانه پودر شکر، یک پیمانه آرد و یک چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید.

حالا مقدار کمی از مایه را درماهیتابه بریزید به طوری که لایه‌ای خیلی نازک سطح تابه را بگیرد. پس از اینکه مایه به رنگ طلایی در آمد آن را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید و همه مایه را به همین صورت بپزید. پس از پختن کرپ‌ها روی سطح آن مقداری مربای توت فرنگی و تکه‌های موز قرار دهید و به صورت رولتی جمع کنید. صبحانه شما آماده سرو است.

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه

مدت زمان پخت: ۷ دقیقه

برچسب ها: رژیم غذایی، صبحانه سالم، صبحانه، طرز تهیه، صبحانه گرم تعداد بازديد: 454 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز