Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:08

19
مرداد
طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی؛ یک غذای رژیمی خوشمزه

طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی؛ یک غذای رژیمی خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم. کوکو و کتلت به هر شکلی و با هر موادی که طبخ شوند در کنار سبزی خوردن، ترشی و خیارشور و احتمالا گوجه فرنگی از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های روی کره زمین محسوب می‌شوند.

کوکو و کتلت به هر شکلی و با هر موادی که طبخ شوند در کنار سبزی خوردن، ترشی و خیارشور و احتمالا گوجه فرنگی از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های روی کره زمین محسوب می‌شوند. کوکو و کتلت یک تفاوت محسوس با هم دارند. در تهیه کتلت از گوشت و برای درست کردن کوکو معمولا از مواد گیاهی استفاده می‌شود. کوکو سویا و سیب زمینی هم از آن دسته کوکو‌های خوشمزه است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند.


مواد لازم برای ۶ نفر

سویا: ۳ لیوان

تخم مرغ: ۳ عدد

پیاز: ۱ عدد درشت

جعفری ساطوری خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری

سیر: ۴ حبه

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

آرد سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کتلت سویا؛ یک غذای خوشمزه گیاهی

برگر سویا با پنیر موزارلا

 
طرز تهیه

برای درست کردن این کوکوی خوشمزه ابتدا باید سویا را خیس کنید. برای این‌که سویا طعم لذیذتری پیدا کنید می‌توانید آن‌ها را در شیر خیس کنید. ۳۰ دقیقه زمان برای خیس خوردن سویا‌ها در شیر یا آب کافی است.

بعد از خیس خوردن سویا‌ها حسابی آب یا شیر آن‌ها بگیرید. سویا‌ها را مشت مشت بردارید و حسابی بچلانید. سیب زمینی خام و پیاز را رنده کنید و آب‌شان را بگیرید. سیر‌ها را هم رنده کنید و به سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

برای این‌که مایه کوکو یکدست شود ادویه‌ها، جعفری، آرد سوخاری و تخم مرغ‌ها را به علاوه مخلوط سویا، سیب زمینی، سیر و پیاز در غذاساز یا چرخگوشت بریزید. مایه کوکو باید صاف و یکدست شود. در یک ماهیتابه نچسب روغن را داغ کنید و مایه کوکو را به هر شکلی که دوست دارید سرخ کنید.

 

نکات مهم درست کردن کوکو سویا و سیب زمینی

*برای درست کردن کوکو سویا و سیب زمینی به جای آرد سوخاری می‌توانید از آرد نخودچی استفاده کنید.

*برای درست کردن کوکو سویا و سیب زمینی کافی است در صورت تمایل یک عدد هویج پخته به مایه کوکو اضافه کنید.

*به جای سیر تازه می‌توانید از پودر سیر و نیز پودر انبه (در عطاری‌ها موجود است) برای درست کردن این کوکو استفاده کنید.

*طرز تهیه کوکو سویا با سیب زمینی خام و سیب زمینی پخته مرسوم است. می‌توانید به جای سیب زمینی خام می‌توانید از سیب زمینی پخته استفاده کنید، اما سیب زمینی پخته باعث می‌شود کوکو روغن بیشتری به خودش جذب کند.

*برای طعم متفاوت این کوکو در صورت تمایل ½ قاشق چایخوری پودر آویشن به آن اضافه کنید. به جای جعفری هم می‌توانید از کرفس ریز خرد شده استفاده کنید. به این ترتیب یک کوکو سویا رژیمی هم خواهید داشت.


*کوکو سویا و سیب زمینی را با نان یا برنج، سبزی خوردن، انواع ترشی یا شور، خیارشور، سیب زمینی و گوجه فرنگی سرخ شده سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

برچسب ها: کوکو، آموزش آشپزی، کتلت، غذاهای رژیمی، کوکو سیب زمینی، کوکو سویا، طرز تهیه کوکو سویا تعداد بازديد: 807 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز