Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:26

6
آبان
لقمه‌هاي اسفناج و پنير

لقمه‌هاي اسفناج و پنير

سيني مناسب فر را با كره چرب كنيد و روغن را در تابة مناسبي بريزيد و روي اجاق بگذاريد. آن‌گاه اسفناج را بيفزائيد و 2 دقيقه، تفت دهيد. سپس پنير فتا، پنير خامه‌اي، نمك و فلفل را بيفزائيد و مخلوط كنيد. حالا تابه را از روي اجاق برداريد

اعظم گلزارمنش :

 

مواد لازم براي حدود 25 عدد

كرة آبكرده ................75 گرم

روغن زيتون 1............. قاشق سوپخوري

اسفناج خرد كرده .............250 گرم

پنير فتا (سفيد)، خرد كرده .............120 گرم

پنير خامه‌اي..............60 گرم

نمك و فلفلبه ميزان لازم

تخم مرغ همزده................. 1 عدد

جعفري خرد كرده.............1 قاشق سوپخوري

ريحان خرد كرده...............1 قاشق سوپخوري

خمير فيلو............... 6 ورق

 

بیشتربخوانید:

سوپ کلم اسپانیائی

 

 

روش‌تهیه

سيني مناسب فر را با كره چرب كنيد و روغن را در تابة مناسبي بريزيد و روي اجاق بگذاريد. آن‌گاه اسفناج را بيفزائيد و 2 دقيقه، تفت دهيد. سپس پنير فتا، پنير خامه‌اي، نمك و فلفل را بيفزائيد و مخلوط كنيد. حالا تابه را از روي اجاق برداريد و كنار بگذاريد تا اين مواد، اندكي خنك شود. اكنون تخم‌مرغ، جعفري و ريحان را افزوده و مخلوط كنيد. اينك فر را با دماي 190 درجة سانتيگراد گرم كنيد و يكي از خمير‌هاي فيلو را روي ميز كار بگذاريد و رويش كره بماليد.

آن‌گاه يك لاية ديگر از خمير فيلو را رويش بگذاريد و دوباره كره بماليد. به همين ترتيب، باقيماندة خمير فيلو را دو تا دو تا روي هم بگذاريد و بين آنها كره بماليد. حالا هر خمير را به مربع‌هاي 8 سانتيمتري ببريد و روي هر مربع، 1 قاشق چايخوري از ماية فراهم كرده، بگذاريد. سپس خمير را از گوشه‌ها جمع كنيد و در سيني بچينيد. اكنون رويشان قدري كرة آبكرده بريزيد و به مدت تقريبي 15 دقيقه در فر بپزيد تا ترد و طلائي رنگ شود.

 

بیشتربخوانید:

ترین اسفناج و سویا

 

 

خواص  پنیر

پنیر از خانواده ی لبنیات به حساب می آید ،در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع پنیر مانند پنیر لیقوان ، پنیر موتزارلا، پنیر فتا یا دانمارکی ختم شود. بخصوص پنیر شامل مواد مغذی فراوانی است که در شیر وجود دارد، مانند پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن که در ادامه این بخش از تغذیه و سلامت در نمناک به بررسی کامل تر آنها خواهیم پرداخت.

 

منبع : شور و شیرین

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، غذای رژیمی، خمیر فیلو، پنیر فتا، لقمه‌هاي اسفناج و پنير تعداد بازديد: 364 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز