Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 11 فروردین 1403 - 04:23

8
مرداد
لقمه‌هاي قارچ

لقمه‌هاي قارچ

فر را با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد گرم كنيد و سيني فر را با كاغذ روغني بپوشانيد. آن‌گاه پايه‌ي قارچ‌ها را در آوريد و داخلشان را اندكي خالي كنيد. سپس رويشان ليمو بماليد تا سياه نشوند! حالا نان‌ها را برشته كنيد و در دستگاه غذاساز بريزيد و خرد نمائيد.

سرور چاووشي :

 

مواد لازم براي 6 نفر

قارچ..........  24 عدد درشت

ليموترش........... نصف عدد

نان سفيد برشي............... 3 ورقه

سينه‌ي مرغ پخته و ريز خرد كرده.................... 200گرم

تخم‌مرغ همزده..............  1 عدد

جعفري خرد كرده............2 قاشق سوپخوري

ريحان خرد كرده............2 قاشق سوپخوري

خامه ............ 3 قاشق سوپخوري

نمك و فلفل........... به ميزان لازم

روغن زيتون ............به ميزان لازم

 

 

 روش‌تهیه

فر را با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد گرم كنيد و سيني فر را با كاغذ روغني بپوشانيد. آن‌گاه پايه‌ي قارچ‌ها را در آوريد و داخلشان را اندكي خالي كنيد. سپس رويشان ليمو بماليد تا سياه نشوند! حالا نان‌ها را برشته كنيد و در دستگاه غذاساز بريزيد و خرد نمائيد. اكنون خرده‌هاي نان، مرغ، تخم‌مرغ، جعفري، ريحان، خامه، نمك و فلفل را در ظرف مناسبي بريزيد و مخلوط كنيد. اينك روي قارچ‌ها روغن بماليد و نمك و فلفل بزنيد. سپس 12 عدد از قارچ‌ها را با مايه‌ي مياني پر كنيد و باقيمانده‌ي قارچ‌ها را رويشان بگذاريد و در سيني فر بچينيد. سيني را در فر بگذاريد و لقمه‌هاي قارچ را به مدت تقريبي 25-30 دقيقه يا تا زمانيكه طلائي‌رنگ شوند، بپزيد.

 

بیشتر بخوانید:

سمبوسه کلاسیک

پیتزا کیپر و بادمجان

پیتزا مکزیکی + طرز تهیه

 

 یادآوری

در صورت دلخواه لقمه‌هاي قارچ را با ساقه‌هاي تره بيارائيد.

 

 خواص قارچ

قارچ، خوراکیِ خوشمزه‌ای است که انواع مختلف و متنوعی دارد. این گیاه ساپروفیت است، یعنی کلروفیل (سبزینه) ندارد و برای رشد، مواد مغذی مورد نیازش را از گیاهان و حیوانات مرده یا در حال فساد جذب می‌کند. قارچ‌ها رنگ، بافت، شکل و خواص مختلفی دارند. قارچ خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می‌کند.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: قارچ، خواص قارچ، لقمه های قارچ، طرز تهیه لقمه های قارچ تعداد بازديد: 313 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز