Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:40

26
تیر
پیتزا کیپر و بادمجان

پیتزا کیپر و بادمجان

خمیر را روی سطح میز آرد پاشیده پهن کنید. آن‌گاه خمیر را در سینی پیتزا قرار دهید. حالا روی سطح خمیر را با سس آغشته کنید. سپس 2 قاشق از پنیر را روی سطح خمیر بریزید و به ترتیب بادمجان، کدو، کیپر، قارچ و پیاز را روی سطح آن قرار دهید .

اعظم گلزار منش :

 

مواد لازم برای 1 عدد

خمیر پیتزا............... 150 گرم

سس پیتزا............. 2 قاشق چایخوری

پنیر موزارلا رنده کرده ............170 گرم

بادمجان حلقه‌ای خرد کرده ...........10 ورق

کدو حلقه‌ای خرد کرده.............. 10 ورق

کیپر................. 1 قاشق سوپخوری

قارچ ورقه‌ای خرد کرده............ 100 گرم

پیاز خرد کرده............. 1 قاشق سوپخوری

 

بیشتر بخوانید:

پیتزا با تن‌ماهی ؛ یک پیتزای متفاوت

پیتزای بادمجان ؛ یک پیتزای خوشمزه و متفاوت

پیتزا مکزیکی + طرز تهیه

طرز تهیه‌ی پیتزا فلفل‌دلمه‌ای؛ یک پیتزا کم کالری و رژیمی

 

روش‌تهیه

خمیر را روی سطح میز آرد پاشیده پهن کنید. آن‌گاه خمیر را در سینی پیتزا قرار دهید. حالا روی سطح خمیر را با سس آغشته کنید. سپس 2 قاشق از پنیر را روی سطح خمیر بریزید و به ترتیب بادمجان، کدو، کیپر، قارچ و پیاز را روی سطح آن قرار دهید و باقیماندة پنیر را رویش بپاشید. حالا پیتزا را در فر گرم کرده با دمای 200 درجة سانتیگراد به مدت تقریبی 20 دقیقه بپزید.

 

 خواص بادمجان : بادمجان یکی از صیفی جاتی است که در تمام فصول سال وجود دارد و بر خلاف تصوراتی که آن را بی خاصیت می داند سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. بادمجان خواص دارویی فراوانی دارد. بادمجان قطعاً یک هدیه از طرف مادر طبیعت است زیرا فواید سلامتی و تغذیه ای بسیاری برای انسان ها فراهم می کند. بادمجان عضوی از خانواده تیره مشابه سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل شیرین است. بادمجان منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتا، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است. و یک منبع ضد ویروسی مفید و مفید است - بهترین فواید سلامتی و ارزش های غذایی.

 

 یادآوری : طرز تهیه خمیر پیتزا در شماره 125 مجله آشپزباشی آموزش داده شده است.

برچسب ها: پیتزا، پنیر موزارلا، پیتزا بادمجان، طرز تهیه پیتزا بادمجان، پیتزا کیپر، پیتزا کیپر و بادمجان تعداد بازديد: 393 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز