Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:42

24
تیر
آشنایی با سس‌ سالسا و پستو

آشنایی با سس‌ سالسا و پستو

سس سالسا ترکیبی از گوجه فرنگی خرد شده، فلفل چیلی، گشنیز، پیاز و سیر است. سس سالسا با همان تنوع موجود در سس کچاپ فروخته می‌شود. برای جلوگیری از فاسد شدن سالسایی که در شیشه فروخته می‌شود

تحریریه زندگی آنلاین :  سس سالسا ترکیبی از گوجه فرنگی خرد شده، فلفل چیلی، گشنیز، پیاز و سیر است. سس سالسا با همان تنوع موجود در سس کچاپ فروخته می‌شود. برای جلوگیری از فاسد شدن سالسایی که در شیشه فروخته می‌شود، باید آن را بپزید. متأسفانه، سالسای پخته بیشتر طعم گوجه‌فرنگی و یا سس پاستا می‌دهد. به همین دلیل سالسای شیشه‌ای را توصیه نمی‌کنم. مگر این که مجبور باشید. سالسای تازه طعم قوی‌تری دارد

نکته: با اضافه کردن گشنیز تازه و خرد شده به سالسا، طعم بهتری به آن ببخشید. به دلیل این که گشنیز خرد شده عطر خود را از دست می‌دهد، بهتر است آن را از قبل خرد نکنید. گشنیز شبیه جعفری است. از این مواد به سالسای شیشه‌ای اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود:

کمی لیموترش تازه یا آب لیمو یک قاشق چایخوری فلفل چیلی تازه و خرد شده

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سس سیر خانگی

 

احتیاط!

سالسای تازه به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده، خیلی سریع فاسد می‌شود. حتماً به تاریخ انقضای آن توجه کنید. سالسای فاسد تخمیر می‌شود و دارای طعمی سوزاننده و گازدار است. آن را فوراً دور بریزید.

خودتان سالسا درست کنید

 با درست کردن سالسا در خانه، در واقع از پرداختن پول برای سس احیاناً مانده و یا دلخوری از طعم آب گوجه‌فرنگی در آن جلوگیری کرده‌اید. می‌توانید طعم سالسا را مطابق سلیقه خودتان تغییر دهید. کم و زیاد کردن ترکیبات سس و مقدار فلفل، مزه غذا را کاملاً عوض می‌کند. سالسایی که با فلفل هالاپینو و طعم ملایم آن درست می‌شود برای ماهی و مرغ مناسب است. سالسای فلفل هابانرو (فلفل چیلی زرد رنگ و مکعبی شکل) تند و دودی می‌شود. از این نوع ابتکارات در مهمانی‌هایتان استفاده کنید.

 راستی کی گفته که سالسا باید قرمز باشد؟ با استفاده از نوعی میوه سبز رنگ شبیه به گوجه فرنگی به نام تومالینو می‌توانید یک سالسای سبز و خوشمزه درست کنید. این میوه از گوجه فرنگی کم آب‌تر و ترش‌تر است.

 

سالسا در مخلوط کن

برای این سالسا به یک مخلوط کن با سرعت‌های مختلف و یا یک غذا ساز با تیغه مخصوص خرد کردن سبزی احتیاج دارید. سبزی‌ها باید کاملاً ریز شوند ولی مواظب باشید که له نشوند. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را با دست خرد کنید. قبل از اضافه کردن فلفل تند به سالسا حتماً اول تندی فلفل را امتحان کنید. اگر احیاناً از فلفل خیلی تند و آتشین استفاده می‌کنید، فقط یک قاشق چایخوری از آن کافی است. اگر فلفل طعم ملایم‌تری دارد، تخم یک عدد فلفل را درآورید و بعد از ریز کردن در سس بریزید.

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی سس چیلی؛ خوش‌طعم و خوش‌عطر

 

 

روش تهیه

زمان تهیه مواد: ۸ دقیقه

تعداد: 4 سرویس

 ۱ حبه سیر کوچک • آب نصف یک لیموترش • ۲ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده • ۱ عدد فلفل چیلی کوچک، بدون تخم و خردشده • ۱ قاشق سوپخوری گشنیز تازه کرده خرد • ۲ عدد گوجه فرنگی متوسط، بدون تخم و خرد کرده • یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک • یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه

سیر، آب لیمو، پیازچه، فلفل چیلی و گشنیز را در یک غذاساز بریزید و با زدن کلید ضربه زن تمام مواد را کاملاً ریز کنید. سپس گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و دوباره کلید را بزنید تا گوجه فرنگی‌ها کاملاً ریز شوند. اگر اتفاقاً سبزی‌ها پوره شدند، اصلاً نگران نشوید. با اضافه کردن کمی روغن زیتون یک سوپ تند اسپانیولی به نام گزپاچو درست کنید.

در هر پرس: ۲۰ کالری (۳ کالری از چربی‌ها)، بدون چربی، بدون کلسترول، ۱۵۳ میلی‌گرم سدیم، ۵ گرم کربوهیدرات (۱ گرم فیبر خوراکی)، ۱ گرم پروتئین

 

پستو

سس پستو مخصوص تابستان است و می‌توانید به آسانی آن را داخل مخلوط کن درست کنید. این سس با پاستا، گوشت سرد و سبزیجات خام عالی می‌شود. مقداری سس پستو را با سس گوجه فرنگی تابستانی ترکیب کنید و آن را روی ماهی، مرغ یا پاستای گریل شده بریزید.

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  مخلوط کن، رنده، کفگیر پلاستیکی

  زمان تهیه مواد: حدود ۱۵ دقیقه

  برای پذیرایی از 8 نفر:

برگ ریحان تازه که ساقه‌های آن جدا شده باشد ۸۰ گرم

روغن زیتون فوق بکر۱۱۰ میلی لیتر

مغز کاج یا گردو۲۰ گرم

سیر بزرگ که درشت خرد شده باشد۳ حبه

 نمک و فلفلبه میزان لازم

پنیر پارمزان رنده شده۹۰ گرم

آب داغ1 قاشق سوپخوری

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه سس انار ؛ یک چاشنی بی نظیر

 

ریحان را پاک کنید، بشویید و خشک کنید. برگ ریحان را داخل غذاساز بریزید. روغن زیتون، مغز کاج و گردو، سیر و نمک و فلفل را به آن بیفزایید. مخلوط کن را روشن کنید تا مواد با هم ترکیب شوند اما نباید به شکل پوره درآیند، یک بار دستگاه را خاموش کنید تا موادی را که به دیواره مخلوط کن چسبیده‌اند، جدا کنید و داخل ظرف بریزید تا تیغه آنها را هم خرد کند. پنیر پارمزان و آب را اضافه کرده و چند ثانیه دیگر مواد را با هم ترکیب کنید. آن را تا زمان سرو کردن، خنک نگه دارید.

  به ازای هر نفر ۱۵۸ کالری

 (۱۴۶ کالری از چربی‌ها)؛ ۱۶ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده)؛ ۳ میلی‌گرم کلسترول؛ ۱۳۹ میلی‌گرم سدیم؛

 ۱ گرم کربوه درات (۱ گرم فیبر خوراکی)؛ ۳ گرم پروتئین

 

برچسب ها: سس، سس پستو، طرز تهیه سس پستو، سس سالسا، طرز تهیه سس سالسا تعداد بازديد: 541 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز