Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:43

6
اردیبهشت
طرز تهیه کوکوی بادکوبه‌ای

طرز تهیه کوکوی بادکوبه‌ای

در گزارش زیر طرز تهیه کوکوی بادکوبه‌ای را آموزش می‌دهیم. چغرتمه یا کوکو بادکوبه‌ای غذایی از کشور روسیه است که در شهر‌های مختلف مناطق گیلان و مازندران در مجالس و مهمانی‌های رسمی طبخ می‌شود.

 چغرتمه یا کوکو بادکوبه‌ای غذایی از کشور روسیه است که در شهر‌های مختلف مناطق گیلان و مازندران در مجالس و مهمانی‌های رسمی طبخ می‌شود.

مواد لازم: 

مواد اصلی
سیب زمینی
۲ عدد
سینه مرغ
۱ قطعه
تخم مرغ
۱۰-۱۲ عدد
پیاز
۴ عدد
رب گوجه فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو
۲ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق سوپ خوری
زعفران ساییده شده
۱/۲ قاشق چای خوری
زرشک
۱ قاشق غذا خوری
روغن
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم

کوکوی باد کوبه‌ای

طرز تهیه

کوکوی باد کوبه‌ای
درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
ابتدا سینه مرغ را پاک کرده و کمی نمک زده بعد با یک عدد پیاز ۴قسمت شده و یک لیوان آب، روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد طوری که بعد از پختن آب نداشته باشد.
۲
زرشک را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب آن کامل برود. سپس ۳ عدد پیاز را رنده کرده آن را با کمی روغن سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود.
۳
مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و به پیاز سرخ شده اضافه کنید. زعفران را هم در نصف استکان آب جوش حل کنید و آن را دم کنیدتا رنگ بیندازد.
۴
بعد همراه زرشک به پیاز و مرغ اضافه کرده و رب گوجه‌فرنگی را در آن بریزید. بهتر است آبلیمو را در موقع پختن مرغ روی آن بریزید تا گوشت کمی ترش مزه شود یا اینکه در موقع هم زدن کوکو به آن اضافه کنید.
۵
سیب‌زمینی را با آب و نمک بپزید، پوست گرفته و رنده کنید و به سایر مواد بیفزایید و مخلوط کنید. بعد نمک، فلفل، بیکینگ پودر و تخم‌مرغ‌ها را خوب زده و در مخلوط بریزید. در ظرفی مناسب روغن ریخته و بعد از داغ شدن مواد را داخل آن بریزید و درب ظرف را ببندید و وقتی یک طرف سرخ شد طرف دوم کوکو را بدون درپوش سرخ کنید
سایر نکات
این کوکو مخصوص نواحی شمال ایران است و به آن چغرتمه هم میگویند‌
می‌توانید برای پخت این کوکو از فر هم استفاده کنید. در این صورت باید ظرف نسوز باشد
در صورت تمایل به جای آبلیمو از آب نارنج یا آبغوره یا هر چاشنی دلخواه دیگری استفاده کنید.

منبع: پاییون

برچسب ها: کوکو، کوکو بادکوبه ای، طرز تهیه کوکو بادکوبه ای، کوکو بادکوبه ای شمالی، کوکو بادکوبه ای مازندرانی، کوکو بادکوبه ای مجلسی تعداد بازديد: 605 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز