Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:06

28
اسفند
سبزی پلو با کیلکای برشته

سبزی پلو با کیلکای برشته

برنج را بشوئید، بخیسانید و آبکش کنید.آن گاه با سبزی پلو مخلوط کنید.سپس در قالب‌های کوچک قدری کره یا روغن بمالید،اینک تعدادی ماهی کیلکای مزه دار کرده با زعفران،نمک و فلفل را کف قالب قرار دهید.

 تحریریه زندگی آنلاین :

مـواد لازم :

برنج ایرانی .......3پیمانه

سبزی پلویی ......350گرم

کره یا روغن ......100 گرم

ماهی کیلکا......500 گرم

زعفران حل کرده......3 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل......به میزان لازم

 بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی دوقوس ماهی؛ غذای بوشهری

ماهی شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی

روش تـهیه :

برنج را بشوئید، بخیسانید و آبکش کنید.آن گاه با سبزی پلو مخلوط کنید.سپس در قالب‌های کوچک قدری کره یا روغن بمالید،اینک تعدادی ماهی کیلکای مزه دار کرده با زعفران،نمک و فلفل را کف قالب قرار دهید و با پلو روی سطح آن را بپوشانید و بفشارید. حالا روی قالب ها را سلفون بکشید و در سینی فر قرار دهید و به مدت 30-45 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجۀ سانتیگراد آن را بپزید.حالا در ظرف مناسبی پلو را برگردانید و در کنارش چند عدد ماهی کیلکای برشته  بگذارید.

 

نکته :

کیلکاها را تمیز کنید و در صافی بریزید.سپس با نمک مزه دار کنید و در ظرف دیگری قدری آرد و زردچوبه بریزید و کیلکاها را در آن بغلتانید و درون روغن داغ سرخ کنید تا برشته و چیپسی شود.

 می‌توانید با پلوی ساده نیز این غذا را سرو کنید.

 

برچسب ها: ماهی، سبزی پلو با ماهی، مزه دار کردن ماهی، ماهی کیلکا، از بین بردن بوی ماهی، طرز تهیه سبزی پلو با ماهی کیلکا تعداد بازديد: 442 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز