Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:05

15
فروردین
ماهی شکم پر

ماهی شکم پر

فلس ماهی را بگیرید، آبشش‌ها را خارج کنید و شکم ماهی را شکاف دهید. محتویات آن را دور بریزید و ماهی را بشوئید و با هوله کاغذی آشپزخانه، خشک کنید. حالا به آن نمک و فلفل بزنید و یک ‌ساعت در یخچال بگذارید.

تحریریه زندگی آنلاین :

 

مواد لازم

ماهی به دلخواه      1عدد

نمک و فلفل          به میزان لازم

روغن     2 قاشق سوپخوری

سیر له کرده          2 حبه

سبزی ریز خرد کرده           250 گرم

(گشنیز 20 گرم، شنبلیله 50 گرم)

پودر انار ترش       1 قاشق سوپخوری

رب انار غلیظ       1 قاشق سوپخوری

 گردوی آسیاب کرده             50 گرم

زعفران حلکرده     به میزان لازم

 بیشتر بخوانید:

طرز پخت انواع ماهی با سبزی پلو شب عید+ فوت و فن مزه‌دار کردن ماهی

5تکنیک برای پخت ماهی سمن (سالمون)

 

روش تهیه

فلس ماهی را بگیرید، آبشش‌ها را خارج کنید و شکم ماهی را شکاف دهید. محتویات آن را دور بریزید و ماهی را بشوئید و با هوله  کاغذی آشپزخانه، خشک کنید. حالا به آن نمک و فلفل بزنید و یک ‌ساعت در یخچال بگذارید. آن‌گاه قدری روغن در تابه بریزید و روی اجاق‌ داغ کنید. سیر و سبزی را بیفزائید و 1 دقیقه تفت دهید. سپس پودر انار ترش، نمک، رب انار و گردوی آسیاب کرده را بیفزائید و تابه را از روی اجاق بردارید. اکنون شکم ماهی را با این مخلوط پر کنید و با نخ و سوزن بدوزید و روی ماهی زعفران و روغن بمالید. اینک سینی فر را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید و ماهی را روی آن بگذارید. سپس با چاقوی تیز برش‌هائی روی ماهی ایجاد کنید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، قرار دهید تا ماهی بپزد و برشته شود. اکنون ماهی را در دیس مناسبی بگذارید و با جعفری و حلقه‌های لیموترش بیارائید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی

برچسب ها: ماهی، آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، ماهی شکم پر، طرز تهیه ماهی شکم پر، پخت ماهی در فر تعداد بازديد: 479 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز