Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:52

20
بهمن
طرز تهیه فلافل ترد و خوشمزه

طرز تهیه فلافل ترد و خوشمزه

فلافل از غذاهای نانی است که اصليت آن به لبنان برمیگردد نحوه تهیه فلافل متفاوت است اما چند مدل فلافل وجود دارد که اصلي ترين آن نوعی است که با نخود تهیه ميشود ولی فلافل ماش، عدس، بادنجان، سیب زمینی هم وجود دارد .

 مواد لازم برای تهیه فلافل:
نخود 300 گرم 
 پیاز  1 عدد
جعفری نصف استکان 
 سیر 3 حبه 
 آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
 فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
زیره سبز 1 قاشق چایخوری 
 تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری 
تخم مرغ (در صورت تمایل) 1 عدد
نمک به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

 

دستور پخت فلافل خانگی با نخود:
براي تهیه فلافل، نخود را باید خیس کنیم. خیس خوردن نخود اندکی طول می کشد، ولی درصورتی که به نخود درحال خیس خوردن قدری نمک اضافه کنیم زمان خیس خوردن نخود نصف مي شود و در عرض دو سه ساعت نخود آب را به خود جذب مي کند. براي تمامی حبوبات مي شود از این شیوه استفاده کرد. این راهکار براي مواقعی است که عجله داریم و از قبل فکرش را نکردیم. راحت ترین راه براي طرز تهیه فلافل این است که پس از خیس خوردن نخود، آن را به همراه پیاز و سیر و ادویه و جعفری داخل میکسر یا همان مخلوط کن بریزیم.

 

طرز تهیه فلافل خوشمزه,سرخ کردن فلافل,نکات تهیه فلافل


ولی درصورتی که میکسر در دسترس تان نبود می توانید نخود را چرخ کنید و بهمراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز دهید. برای میکس هم الزامی نیست خيلي مواد را له کنیم. پس از این که نخود را میکس کردید، آرد را اضافه می کنیم. تخم مرغ را هم به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم. بعد هم به صورت توپ در می آوریم و در روغن سرخ می کنیم.

 

نکات مهم براي طرز تهیه فلافل خوش طعم:

دستور پخت فلافل,طرز تهیه فلافل,مواد لازم برای تهیه فلافل

 

طرزتهیه فلافل در فر:

فر را روی حرارت 200 درجه سانتیگراد بگذارید تا گرم شود. سپس تمام مواد فلافل را داخل یک دستگاه مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید به طوری که مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

 

ولی نه در حدی که پوره ای شکل شوند (یعنی نخود نه باید خیلی له شود و نه زیر دندان بیاید). برای اینکه بهتر مواد را مخلوط کنید لازم است آنها را با کمی روغن زیتون مرطوب کنید تا بهم بچسبند.

 

همزدن را تا زمانی که مخلوط یکدست شده و به شکل توپ داخل غذاساز درآید ادامه دهید. اگر بخواهید مواد چسبنده تر شوند می توانید آنها را چند ساعتی در یخچال قرار دهید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد از اینکه مواد را چشیدید آنها را با قاشق های مخصوص قالب زنی فلافل و یا در کف دست به صورت توپ های گردو کوچکی فرم دهید و با فاصله در سینی فر بچینید.

 

با پشت قاشق کمی فلافل ها را تخت کنید تا راحتتر پخته شوند. بعد از چیدن فلافل ها، سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید تا یک طرف فلافل ها به مدت 10 دقیقه بپزند. سپس آنها را با استفاده از یک کفگیر فلزی نازک و پهن برگردانید و 15 دقیقه دیگر بپزید تا برشته شوند.

 

میزان پخت فلافل ها در رنگ آنها تاثیر گذار است و اگر بخواهید فلافل ها تیره تر شوند زمان بیشتری آنها را در فر نگه دارید. فقط دقت کنید که فلافل ها خشک نشوند و داخل آنها ترد و نرم باشند.

 

فلافل را می توانید در نان پیتا یا هر نان ساندویچ دیگری که دوست دارید در کنار ماست، انواع سس های، پیاز و جعفری خرد شده، ترشی کلم قرمز و غیره سرو کنید.

 

مقدار نخود، پیاز و مواد دیگر کاملا به تمایل خودتان بر می گردد که چقدر بخواهید درست کنید. همچنین میزان فلفل هم بستگی به ذائقه خودتان دارد.

 

دستور پخت فلافل,طرز تهیه فلافل,مواد لازم برای تهیه فلافل

 

نکاتی برای طرز تهیه فلافل خوشمزه به سبک ساندویچی ها

 پس از خوردن فلافل صرف نوشیدنی گرم مانند چای نعناع می تواند طعم چیشده شدی شما را بسیار دلچسپ تر کند.

 

 اگر دوست دارید فلافل تردتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم که به آن یک قاشق چایخوری بکینگ پودر اضافه کنید.

 

 هنگامی که می خواهید فلافل را سرخ کنید، اطمینان داشته باشید که روغن آن داغ شده باشد.

 

 چاشنی مناسب برای فلافل می تواند ترشی لیته و سس انبه یا همان خردل باشد.

 

 برای تهيه فلافل خانگی نخود بخاطر آن که نفاخی نخود گرفته شود، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید. حتی میتوانید آن را چند مرتبه بجوشانید و آبش را خالی کنید و بعد نخودها را چرخ کنید. به این ترتیب کم تر سبب نفخ می شوند.

 ادویه هایی که در مواد لازم فلافل گفته شد، ادویه های اصلی براي نحوه تهیه فلافل هستند و پیشنهاد این است که حتماً از تمامی ادویه ها براي تهیه فلافل استفاده کنید.

 برترین ادویه براي پخت فلافل زیره است اما تفاوتی نمی کند که شما زیره سیاه اضافه می کنید یا سبز. اضافه کردن زیره به فلافل به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد. می توانید به مایه فلافل اندکی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب فلافل عطر بهتری پیدا خواهد کرد.

 موقع تهیه فلافل توجه کنید که نخودها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند چون در این صورت مایه فلافل وا می رود. اما بهتر است خيلي هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان حس شوند بهتر است میزان نخودهای چرخ شده اندکی از دانه های شکر درشت تر باشد.

 برخی تخم مرغ را به فلافل اضافه نمی کنند و به تهیه فلافل تا همین مرحله بسنده مي کنند ولی به نظر می رسد تخم مرغ حکم چسب را براي مواد دارد و سبب شکیل شدن فلافل مي شود و به آن زيبايي مي دهد. همچنين از خشک شدن فلافل جلوگيری می کند. در مورد بکینگ پودر هم باید بگویم که تنها میزان کمی از آن را به مایه فلافل اضافه کنید تا سبب پف کردن آنها شود.

 براي سرخ کردن فلافل، آنها را در ظرفی نچسب و کوچک که روغن عمق پیدا نموده است، بگذارید تا فلافل ها پس از افتادن در روغن داغ به کف ظرف اصابت کنند و به سطح بیایند. به این ترتیب فلافل خوش طعم و ترد خواهید داشت.

 براي سرخ کردن فلافل ها از قالب های مخصوص استفاده کنید و بگذارید تا روغن کاملا داغ شود، متأسفانه فلافل را باید در روغن زیاد سرخ کرد تا هم زیباتر شود و هم کامل و یک دست پخته شود. ولی میتوانید در آخر با دستمال روغن آن را بگیرید.

 چاشنی مناسب برای غذای فلافل تنها ترشی است، آن هم ترشی انبه، بادنجان یا میوه. اما شما می توانید فلافل را با کلم شور یا ترشی هم میل کنید.


 بهتر است نان مناسب براي خوردن فلافل پیتا باشد که نوعی نان لبنانی است و اندکی ضخیم تر از نان لواش است و دو لایه دارد.

 
 نوشیدنی پیشنهادی همراه فلافل هم یک لیوان چای نعناع است. اما هندي ها با غذای فلافل نوشیدنی ای به اسم لاسی می نوشند؛ «لاسی» دوغ شيرينی است که مواد تشکیل دهنده آن، میوه است.

 

بیشتر بخوانید:

رازهای پخت فلافل و بادمجان شکم پر خوشمزه

طرز تهیه فلافل؛ با یک روش متفاوت

فلافل آبادانی + طرزتهیه

فلافل نخود فرنگی ؛ روشی جدید برای پخت فلافل

فلافل هویج ؛ یک فلافل متفاوت با طعمی بی نظیر

برچسب ها: طرز تهیه فلافل، فلافل، دلیل وا رفتن فلافل، ادویه فلافل، فلافل رژیمی، فلافل خانگی تعداد بازديد: 714 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز