Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:33

24
اسفند
پوره کدو حلوایی و اسفناج

پوره کدو حلوایی و اسفناج

طرز تهیه پوره کدو حلوایی و اسفناج

پوره کدو حلوایی و اسفناج

 

 

راهنمای قدم به قدم برای اولین غذای جامد كودك:

 با غلات شروع كنید. برای داشتن یك غلظت خیلی كم، 1 قاشق غذاخوری آرد شده دانه یك نوع غله با بافتی نرم را با حدود 4 قاشق غذاخوری شیر مادر یا شیر خشك نوزاد یا آب مخلوط كرده و شروع كنید.با بزرگتر شدن كودك، برای داشتن بافت غلیظ‌‌‌تر، مقدار مایع را كم كنید. 

 با استفاده از یك قاشق، غلات را روی لب‌های او بگذارید (نه داخل دهانش) تا بتواند از مهارت مكیدن خود استفاده كند.

 سپس نوبت غذاهای پوره است. برای شروع از یك نوع ماده غذایی استفاده كنید همانند غلات، برای معرفی هر طعم جدید، 4-2 روز فاصله بگذارید. ترتیب مصرف میوه و سبزیجات اهمیتی ندارد.

 بعد از این كه كودك شما میوه و سبزیجات را به صورت تكی امتحان نمود، می‌توانید سراغ انواع تركیبی بروید. گوشت منبع مهمی از آهن و روی بوده و برای افزودن به برنامه غذایی كودك مناسب است.

 

 

كودكان معده كوچكی دارند و نیاز به تغذیه مكرر و كوچك دارند. با یك قاشق مرباخوری غذا شروع كنید و تدریجا با افزایش پذیرش كودك آن را زیاد كنید و مراقب باشید چه موقع او احساس سیری را نشان می‌دهد. توجه به این كه اشتهای كودك ممكن است از روزی به روز دیگر تغییر كند به منظور تطبیق اندازه هر وعده با آن مهم است.

مواد لازم برای 1 وعده:

 

كدو حلوائی بدون پوست و خرد كرده...........80 گرم

آب.......................................................یك‌دوم پیمانه (125 میلی‌لیتر)

اسفناج ریز خرد كرده...............................1 قاشق سوپخوری

پنیر فتای خرد كرده.................................1 قاشق چایخوری

روش تهیه :

 

كدو حلوائی و آب را در قابلمه كوچكی بریزید و بپزید تا كدو نرم شود. سپس اسفناج را اضافه كنید و پس از گذشت چند ثانیه آبكشی نمایید. آنگاه مواد را همراه با پنیر در مخلوط كن یا دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. حالا در صورت نیاز، مقداری از مایع باقیمانده از پخت را اضافه كنید تا به غلظت مورد نظر‌تان برسد.

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، پوره کدو حلوایی و اسفناج تعداد بازديد: 615 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز