Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:58

5
اسفند
سبزی پلو قالبی

سبزی پلو قالبی

طرز تهیه سبزی پلو قالبی

سبزی پلو قالبی

 

 

مواد لازم برای 4- 5 نفر :

 

برنج.........................................۴ پیمانه (۶۰۰ گرم)

نمک و زعفران آبكرده .................به مقدار لا زم

سبزی پلو ساطوری شده...........۱ كیلوگرم

(تره، جعفری، شوید، گشنیز و سیر تازه)

روغن ....................................۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)

 

روش تهیه :

 

برنج را چند ساعت قبل از پخت، با افزودن كمی نمک بخیسانید. بعد در ظرف مناسبی آ‌ب را با كمی نمک جوش بیاورید. آ‌ب اضافی برنج را خالی كنید.

سپس برنج را در ظرف آ‌ب جوش بریزید تا نرم شود. بعد آ‌ن را در آ‌بكش خالی كنید. حالا  سبزی را پاک كنید و خوب بشوئید و بگذارید تا آ‌ب آ‌ن كاملا  برود. سپس آ‌ن را خرد كنید و كنار بگذارید.

اكنون برنج آ‌بكش شده را با سبزی پلو مخلوط كنید (و یا می توانید در آ‌خر پخت برنج سبزی را در آ‌ب برنج بریزید بعد آ‌بكش كنید). ته قابلمه ی مناسبی را كمی روغن ریخته، پلو را در آ‌ن بریزید و دور آ‌ن را جمع كنید و به مدت نیم ساعت دم بگذارید.

در پایان، باقیمانده ی روغن را روی پلو بدهید و در هنگام كشیدن، قسمتی از پلو را زعفرانی و ته قالب مناسب را كمی چرب كنید. پلوی زعفرانی را ته قالب بریزید و از سبزی پلو داخل قالب پر كنید و كاملا  بفشارید .آنگاه قالب بزنید، با گوجه فرنگی‌های ریز، حلقه‌های خیار و ماست چكیده تزئین نمائید و در كنار ماهی سرخ شده، نوش جان كنید.

 

 

 

 

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، سبزی پلو قالبی تعداد بازديد: 2643 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز