Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:51

26
مهر
پيتزای گوجه‌ فرنگی و لوبيا سفيد

پيتزای گوجه‌ فرنگی و لوبيا سفيد

طرز تهیه پيتزای گوجه‌ فرنگی و لوبيا سفيد

پيتزای گوجه‌ فرنگی و لوبيا سفيد

 

مواد لازم برای 6 نفر

 

خمیر پیتزا .................................................500 گرم

پوره‌ی لوبیا سفید  .....................................250 گرم (1 پیمانه)

پنیر پارمسان رنده كرده  ..............................4 قاشق سوپخوری

گوجه‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده  ...................6 عدد

پیازچه‌ی خرد كرده ...................................2 ساقه

پودر فلفل قرمز........................................یك‌دوم قاشق چایخوری

 

روش تهیه

 

فر را با دمای 240 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و پنجره‌ی فر را در پائین‌ترین قسمت قرار دهید. آن‌گاه كف دو سینی فر را با آرد ذرت بپوشانید. خمیر پیتزا را نصف كنید و هر قسمت را روی سطح آرد پاشیده، به قطر 24 سانتمیتر پهن كنید و در سینی روی آرد ذرت قرار دهید. سپس روی خمیرها چنگال بزنید و 5-6 دقیقه، در فر بپزید تا طلائی‌رنگ شود. حالا پوره‌ی لوبیا سفید را روی هر دو خمیر بمالید و یك قاشق سوپخوری از پنیر پارمسان را روی هر پیتزا بپاشید. اكنون گوجه‌فرنگی‌ها را نیز رویش بچینید و پیازچه، باقیمانده‌ی پنیر پارمسان و پودر فلفل قرمز را روی هر دو پیتزا بپاشید. روی پیتزا اندكی روغن زیتون بریزید و حدود 5 دقیقه‌ی دیگر در فر بپزید.

یادآوری 1:

برای تهیه‌ی خمیر پیتزا؛ 300 گرم آرد، دو و یك‌چهارم قاشق چایخوری پودر مایه خمیر، یك قاشق چایخوری نمك و یك‌دوم قاشق چایخوری شكر را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه یك قاشق چایخوری روغن زیتون و سه‌چهارم پیمانه آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم كنید و آن را كم‌كم درون مخلوط آرد بریزید و هم بزنید. دستگاه را روشن نگه دارید تا خمیر مناسب و یكدستی حاصل شود. چنانچه خمیر خشك بود، یك تا دو قاشق سوپخوری آب گرم به آن بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خمیر را در كاسه‌ی چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و 10-15 دقیقه كنار بگذارید تا خمیر ور بیاید و آماده‌ی مصرف شود.

یادآوری 2:

برای تهیه‌ی پوره‌ی لوبیا سفید؛ سه‌چهارم پیمانه آب و یك حبه سیر دو نیم كرده را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بجوشانید. آن‌گاه 450 گرم لوبیا سفید پخته را به آن بیفزائید و پس از چند جوش، در صافی بریزید. یك‌چهارم پیمانه از آب آن را نگه دارید و لوبیا و سیر را پوره كنید.

سپس یك قاشق چایخوری روغن زیتون و به مقدار كافی از باقیمانده‌ی آب لوبیا را به آن بیفزائید تا خمیر نرمی حاصل شود. اكنون یك‌‌دوم قاشق چایخوری مریم‌گلی آسیاب‌كرده به پوره‌ی لوبیا بیفزائید و نمك و فلفل بزنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی، پيتزای گوجه‌ فرنگی و لوبيا سفيد تعداد بازديد: 559 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز