Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:57

3
تیر
مانتی

مانتی

طرز تهیه مانتی

مانتی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

 

آرد ...................................300 گرم

كره....................................40 گرم

روغن زیتون...........................1 قاشق سوپخوری

نمك.....................................به میزان لازم

آب.......................................به میزان لازم

سفیده‌ی تخم‌مرغ...................1 عدد

آب مرغ.. ..............................500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

كره‌ی اضافی .........................30 گرم

 

روش تهیه

 

آرد، كره، روغن زیتون و نمك را در ظرف مناسبی بریزید و به میزان كافی آب به آن بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. آن‌گاه خمیر را خوب ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس آن را به شكل توپ درآورید، ‌در  پارچه‌ی تمیزی بپیچید و 30 دقیقه، ‌كنار بگذارید.

حالا خمیر را به چهار قسمت مساوی ببرید و رویشان را قدری تخت كنید و 15 دقیقه‌ی دیگر كنار بگذارید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، با وردنه، خیلی نازك پهن كنید و از آن مربع‌های 3 سانتیمتری ببرید.

رویشان سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید و قدری از مایه‌ی میانی را در وسط هر خمیر بگذارید. اینك دو طرف خمیر را هم بچسبانید به گونه‌ای كه وسط خمیر باز بماند.

سپس آب مرغ را همراه با 20 گرم از كره‌‌ی اضافی (30 گرم)، در قابلمه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بجوشانید.

حالا ظرف نسوزی را با روغن مایع چرب كنید، مانتی را در‌ آن بچینید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 150 درجه‌ی سانتیگراد بپزید. سپس باقیمانده‌ی كره را به مانتی بیفزائید، یك پیمانه از آب مرغ جوشیده را كنار بگذارید و باقیمانده‌اش را روی مانتی بریزید و 5 دقیقه‌ی دیگر در فر بپزید. اكنون مانتی را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بكشید و با سس سبزی، سس ماست و سس ادویه‌ای بیارائید.

روش تهیه‌ی مواد میانی: 200 گرم گوشت چرخكرده، یك‌چهارم پیمانه جعفری خردكرده، یك عدد پیاز رنده‌كرده، قدری نمك، فلفل و یك عدد تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط كنید تا نرم و چسبنده شود.

روش تهیه‌ی سس سبزی: یك چهارم پیمانه روغن مایع در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه یك عدد پیاز خرد كرده را همراه با دو حبه سیر خرد كرده، در روغن بریزید و تفت دهید. سپس 2 عدد گوجه‌فرنگی خرد كرده، 3 عدد قارچ خرد كرده، 2 ساقه پیازچه‌ی خرد كرده و نیمی از فلفل دلمه‌‌ای قرمز خرد كرده را نیز بیفزائید و تفت دهید. حالا یك پیمانه آب مرغ باقیمانده را همراه با نمك و فلفل، درون سس بریزید و بگذارید سس سبزی بپزد و اندكی غلیظ شود.

روش تهیه‌ی سس ماست: 200 میلی‌لیتر ماست را همراه با یك حبه سیر رنده كرده و اندكی نمك، در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

روش تهیه‌ی سس ادویه‌ای: 50 گرم كره، یك قاشق سوپخوری روغن مایع و یك قاشق چایخوری پرك فلفل قرمز را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا كره آب شود. سپس فلفل را تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، اموزش اشپزی، مانتی تعداد بازديد: 612 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز