Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 17:09

13
مرداد
اشترودل ژامبون سیب و كشمش

اشترودل ژامبون سیب و كشمش

پوست سیب‌ها را بگیرید، ورقه‌ای خرد كنید و با نیمی از كره در تابه مناسبی بریزید. شكر و به میزان كافی آب رویش بریزید و 10دقیقه روی اجاق بپزید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

سیب                        3 عدد

كره                           50 گرم

شكر                         1-2 قاشق سوپخوری

خمیر فیلو                  8 ورق

ژامبون                      4 ورق

كشمش                   2 قاشق سوپخوری

گردوی نیمه‌كرده        50 گرم

دارچین                    به میزان لازم

پودر شكر                 به میزان لازم

روش تهیه اشترودل ژامبون سیب و كشمش

پوست سیب‌ها را بگیرید، ورقه‌ای خرد كنید و با نیمی از كره در تابه مناسبی بریزید. شكر و به میزان كافی آب رویش بریزید و 10دقیقه روی اجاق بپزید. آن‌گاه تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید سیب، خنك شود. در این میان فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و باقیمانده كره را آب نمائید.

حالا یك ورقه از خمیر فیلو را روی میز قرار دهید و رویش كره بمالید. سپس دو لایه دیگر از خمیر فیلو را رویش بگذارید و بین هر لایه، كره بمالید. اكنون 2 ورقه ژامبون روی خمیر بگذارید و نیمی از مخلوط سیب را رویش بریزید. سپس نیمی از كشمش و گردو را رویش بپاشید و 2/5 سانتیمتر از لبه‌های خمیر را خالی نگه دارید.

حالا اشترودل دوم را نیز با 3 ورق دیگر از خمیر فیلو و باقیمانده مواد میانی آماده كنید. لبه‌های خمیر را مرطوب كنید، اشترودل‌ها را رول نمائید و در سینی فر بچینید. آن‌گاه 2 خمیر باقیمانده فیلو را با كره چرب نمائید و با دست چروك كنید و روی اشترودل‌ها قرار دهید. سپس در صورت دلخواه، رویشان دارچین و پودر شكر بپاشید و 20 دقیقه، در فر بپزید.

 

برچسب ها: سیب، آشپزی با ژامبون، اشترودل با سیب، اشترودل، تهیه اشترودل، اشترودل با ژامبون، آموزش اشترودل تعداد بازديد: 834 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز