Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 22:39

6
شهریور
كراكت سیب‌زمینی

كراكت سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را بپزید و پوره كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و خامه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید و بگذارید قدری خنك شود. سپس آن را 30 دقیقه در یخچال نگه دارید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 12 عدد

 سیب‌زمینی پوست كنده و خرد كرده           5 عدد متوسط (1 كیلوگرم)

زرده تخم‌مرغ                                            2 عدد

خامه صبحانه                                           2 قاشق سوپخوری

آرد                                                         به میزان لازم

تخم‌مرغ همزده                                        2 عدد

خرده نان                                                150 گرم (یك و یك‌دوم پیمانه)

روغن مخصوص سرخ‌كردنی                        به میزان لازم

 روش تهیه كراكت سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را بپزید و پوره كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و خامه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید و بگذارید قدری خنك شود. سپس آن را 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. حالا یك‌چهارم پیمانه از این مایه را بردارید، به شكل بیضی درآورید، در آرد بغلتانید و تكان دهید تا آرد اضافیش گرفته شود.

اكنون كراكت را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در خرده‌نان بغلتانید و در سینی بچینید. رویشان را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. هنگام پذیرائی كراكت‌ها را در روغن داغ سرخ كنید تا طلائی رنگ شوند. اینك كراكت را در دیس مناسبی بچینید.

یادآوری 1: می‌توانید كراكت سیب‌زمینی را با این مواد مخلوط كنید تا طعم دلپذیر دیگری از كراكت را نیز داشته باشید: 100 گرم سالامی ریز خرد كرده، 2 قاشق سوپخوری شوید خرد كرده، 1 قاشق سوپخوری آبلیموی تازه، نمك و فلفل را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه این مخلوط را به مایه اصلی كراكت بیفزائید و مخلوط كنید و سرخ نمائید.

یادآوری 2: در صورت دلخواه می‌توانید این مواد را به مایه اصلی كراكت سیب‌زمینی بیفزائید و تنوعی در مزه آن ایجاد نمائید: 200 گرم ذرت پخته، 200 گرم سینه مرغ پخته و خرد كرده، یك‌چهارم پیمانه جعفری خرد كرده و یك قاشق چایخوری قرص عصاره مرغ پودر كرده را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس این مخلوط را به مایه اصلی كراكت بیفزائید، مخلوط كنید و سرخ نمائید.

 

 

برچسب ها: کراکت، کراکت سیب زمینی، آموزش کراکت، روش تهیه کراکت، مواد لازم کراکت، آشپزی با کراکت تعداد بازديد: 527 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز