Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 02:35

4
مهر
كیش بابلوچیز

كیش بابلوچیز

آرد و نمك را الك كنید و در كاسه مناسبی بریزید. كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به خورد آرد بدهید تا به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ و آب را بیفزائید و مخلوط كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6- 8  نفر

 آرد                          250 گرم

نمك                        یك‌هشتم قاشق چایخوری

كره سرد خردكرده     120 گرم

زرده تخم‌مرغ            1 عدد

آب سرد                  3- 4 قاشق سوپخوری

پنیر موزارلای رنده كرده  200 گرم

مواد لازم میانی

براكلی خردكرده     700 گرم

گل‌كلم خردكرده     700 گرم

بلوچیز خردكرده     300 گرم

خامه                   250 گرم

نمك و فلفل          به میزان لازم

 روش تهیه كیش بابلوچیز

آرد و نمك را الك كنید و در كاسه مناسبی بریزید. كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به خورد آرد بدهید تا به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ و آب را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر لطیفی به دست آید. سپس خمیر را اندكی ورز دهید تا نرم و لطیف شود و بعد آن را در كیسه نایلونی بگذارید و 15 دقیقه در یخچال نگه دارید.

اكنون با وردنه، خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت نیم‌سانتیمتر باز كنید و در قالب پای به قطر 22 سانتیمتر بیندازید. اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و كف خمیر را چنگال بزنید تا هنگام پختن پف نكند! حالا قالب را در سینی بگذارید و خمیر را به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

اینك نان پخته را با مواد میانی پر كنید و پنیر موزارلا را رویش بپاشید، حالا دوباره قالب را در سینی بگذارید و 15 دقیقه دیگر كیش را بپزید.

روش تهیه مایه میانی: براكلی و گل كلم را در آب جوش و نمك بجوشانید تا قدری نرم شوند و بعد در صافی بریزید. آن‌گاه بلوچیز و خامه را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا پنیر آب شود. سپس گل‌كلم، براكلی و مخلوط پنیر و خامه را با همراه نمك و فلفل در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: كیش بابلوچیز، آموزش كیش بابلوچیز، روش تهیه كیش بابلوچیز، مواد لازم كیش بابلوچیز، بابلوچیز، آشپزی با بابلوچیز تعداد بازديد: 532 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز