Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:56

4
مهر
پیراشكی گوشت

پیراشكی گوشت

آب ولرم، شكر و مایه خمیر را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و ده دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 16-18 عدد

آب ولرم                      80 میلی‌لیتر (یك سوم پیمانه)

شكر                          1 قاشق سوپخوری

مایه خمیر  خشك        10 گرم

تخم‌مرغ                    2 عدد

روغن مایع                50 گرم (یك چهارم پیمانه)

نمك                       یك دوم قاشق چایخوری

آرد                         300- 350 گرم

روغن مخصوص سرخ كردنی به میزان لازم

مواد لازم میانی

گوشت چرخكرده      400 گرم

نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

پیاز سرخكرده           4 قاشق سوپخوری

رب گوجه‌فرنگی        2 قاشق سوپخوری

كنسرو ذرت             300 گرم

جعفری خرد كرده      1 پیمانه

روش تهیه پیراشكی گوشت

آب ولرم، شكر و مایه خمیر را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و ده دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، روغن مایع و نمك را در كاسه دیگری بریزید و مایه خمیر را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس آرد را كم‌كم بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

حالا خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود و بعد آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت در جای گرم استراحت دهید. اكنون خمیر را به ضخامت نیم سانتیمتر، روی سطح آرد پاشیده باز كنید و با برشگر به قطر 12 سانتیمتر دایره‌هائی از خمیر ببرید.

سپس وسط هر خمیر یك قاشق سوپخوری از مواد میانی بریزید و خمیر را به شكل نیم‌دایره تا كنید. دو لبه خمیر را به هم بچسبانید و بفشارید تا مواد میانی بیرون نریزد! خمیرهای پركرده را در سینی آرد پاشیده بچینید، رویش را بپوشانید و 15 دقیقه كنار بگذارید. اینك آنها را در روغن فراوان و داغ سرخ كنید تا طلائی رنگ شوند و برای پذیرائی در دیس مناسبی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: گوشت چرخكرده، نمك، فلفل و زردچوبه را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق تفت دهید. آن‌گاه پیاز سرخكرده و رب گوجه‌فرنگی را بیفزائید و تفت دهید. پس از 2 دقیقه، تابه را از روی اجاق بردارید و ذرت و جعفری را به گوشت بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با گوشت، گوشت، آموزش پیراشکی، پیراشکی، روش تهیه پیراشکی، مواد لازم پیراشکی، پیراشكی گوشت تعداد بازديد: 885 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز