Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 07:16

19
مهر
مرغ با سس‌ انار و بادام

مرغ با سس‌ انار و بادام

ابتدا دانه‌های انار را جدا كنید و یك‌سوم پیمانه از آن را كنار بگذارید. باقیمانده انار را با آب و شكر قهوه‌ای، در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید.

ایران كوهستانی

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

انار                           2 عدد متوسط

آب                           یك‌دوم پیمانه (375 میلی‌لیتر)

شكر قهوه‌ای            75 گرم

روغن زیتون              4 قاشق سوپخوری

سینه مرغ               4 قطعه

پیاز خردكرده            1 عدد درشت (200 گرم)

سیر له كرده           2 حبه

آرد                        1 قاشق سوپخوری

پودر فلفل شیرین   1 قاشق چایخوری

پودر زیره               1 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز    1 قاشق چایخوری

پودردارچین           یك‌دوم قاشق سوپخوری

آب مرغ                یك‌دوم پیمانه (125 میلی‌لیتر)

بادام هندی           یك‌سوم پیمانه (55 گرم)

گشنیز خردكرده    یك‌سوم پیمانه

 روش تهیه مرغ با سس‌ انار و بادام

ابتدا دانه‌های انار را جدا كنید و یك‌سوم پیمانه از آن را كنار بگذارید. باقیمانده انار را با آب و شكر قهوه‌ای، در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید. مخلوط را پیوسته هم بزنید تا شكر حل شود و 5 دقیقه، بجوشانید. سپس آن‌را از صافی عبور دهید. اینك نیمی از روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید.

آن‌گاه مرغ را در آن تفت دهید و از تابه در آورید. اكنون باقیمانده روغن را در همان تابه بریزید و پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا نرم شوند. حالا آرد و ادویه را بیفزائید و 1 دقیقه تفت دهید. سپس آب مرغ و آب انار-صاف كرده- را به تدریج بیفزائید و هم بزنید تا مایه قدری غلیظ شود.

اینك مرغ را در این مایه قرار دهید و صبر كنید تا مرغ بپزد. در اواخر پخت دانه‌های انار، بادام هندی و گشنیز را بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون خوراك را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بكشید.

نكات خواندنی

بادام هندی می‌تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد، مثل سالاد، پاستا، سوپ، خورش و دسر، در غذاهائی كه با پختن آماده می‌شود معمولاً بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می‌كنند، در غیر این‌صورت بادام هندی خیلی زود نرم می‌شود و بافتش را از دست می‌دهد.

در این غذاها، دانه‌های بادام هندی نرم می‌شوند. بنابراین صدای خرد شدنشان را در دهانتان مانند دیگر آجیل‌ها نمی‌شنوید. اما در سالاد و دسر می‌توانید بافت آن را به همان صورتی كه هست در زیر دندان‌هایتان احساس كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با مرغ، روش تهیه مرغ با سس، مرغ با سس انار، مرغ با بادام، روش تهیه مرغ با بادام، آموزش مرغ با سس انار، تهیه مرغ تعداد بازديد: 572 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز