Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 23:33

17
مهر
دلمه پیاز صدفی

دلمه پیاز صدفی

ابتدا قابلمه مناسبی را تا نیمه آب كنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه پوست پیاز را بگیرید و انتهای آن را ببرید. سپس از سر پیاز تا وسطش شكافی ایجاد كنید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6  نفر

پیاز                         2 عدد درشت

گوشت چرخكرده      200 گرم

كره                       50 گرم

نمك و فلفل           به میزان لازم

زردچوبه                یك‌دوم قاشق چایخوری

سبزی دلمه ریز خرد كرده*200 گرم

لپه پخته              40 گرم

برنج آبكشیده        200 گرم

آب گوشت            80 میلی‌لیتر(یك سوم پیمانه)

زعفران حلكرده     3 قاشق سوپخوری

* تره، شوید، گشنیز، جعفری، ترخون، نعنا

 روش تهیه دلمه پیاز صدفی

ابتدا قابلمه مناسبی را تا نیمه آب كنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه پوست پیاز را بگیرید و انتهای آن را ببرید. سپس از سر پیاز تا وسطش شكافی ایجاد كنید و آنها را همراه با 2 قاشق سوپخوری نمك در آب جوش بریزید تا پیاز نرم شود. حالا پیاز را از آب جوش درآورید و همینكه سرد شد، لایه‌هایش را از هم جدا كنید و كنار بگذارید.

اكنون گوشت، كره، نمك، فلفل و زردچوبه را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید. سپس سبزی دلمه را بیفزائید و 1 دقیقه دیگر تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید. اینك لپه و برنج را نیز بیفزائید و مخلوط كنید. حالا روی هر لایه پیاز یك قاشق از مخلوط فراهم كرده بریزید و پیاز را رول كنید.

دلمه‌های پیاز را در ظرف نسوز چربكرده بچینید و مخلوط آب گوشت و زعفران را رویش بریزید. آن‌گاه دلمه پیاز را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه، در فرم گرم كرده با دمای180 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: مواد لازم دلمه، آموزش دلمه، آشپزی با دلمه، دلمه پیاز صدفی، دلمه با پیاز، روش تهیه دلمه پیاز، تهیه دلمه پیاز صدفی تعداد بازديد: 623 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز