Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 15:13

16
اسفند
آ‌ش لخشك (خراسان)

آ‌ش لخشك  (خراسان)

طرز تهیه آ‌ش لخشك (خراسان)

آ‌ش لخشك  (خراسان)

 

 

 

مواد لازم برای ۴-۳ نفر

 

كشك.........................................۱ پیمانه

لخشك......................................۱۵۰ گرم

اسفناج ....................................۵۰۰ گرم

پیاز ساطوری.................................۳ عدد

نعنا داغ و روغن.............................به میزان لازم

نمك، فلفل و زردچوبه.....................به میزان لازم 

 

طرز تهیه لخشك:

یك پیمانه  آ‌رد را با یك قاشق چایخوری نمك مخلوط كرده (بهتر است آ‌ن را الك كنید) و یك عدد تخم‌مرغ و چند قاشق آ‌ب به آ‌ن اضافه و خوب مخلوط كنید تا خمیر یكدستی به دست آ‌ید (اگر نیاز بود آ‌ب اضافه كنید، تا خمیر به دست نچسبد). سپس یك ساعت خمیر را استراحت دهید و بعد آ‌ن را به قطر ۲ میلی‌متر باز كرده و به پهنای ۲ انگشت برش بزنید و در آ‌فتاب یا با حرارت فر خشك و سپس استفاده كنید.

طرز تهیه آ‌ش:

اسفناج‌ها را پس از آ‌نكه شسته و خرد كردید، با یك پیمانه آ‌ب و كمی نمك روی حرارت قرار دهید تا پخته شوند. پیاز های ساطوری شده را با مقداری روغن سرخ كنید تا عسلی رنگ شوند، بعد زردچوبه و فلفل را به آ‌ن اضافه كنید; پس از چند تفت ۲ لیتر آ‌ب داخل دیگ بریزید و نمك را اضافه نمایید. پس از جوش آ‌مدن آ‌ب ورقه های لخشك را خرد كرده و داخل آ‌ب جوش بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا به هم نچسبند. بعد از حدود ۲۰ دقیقه كه روی حرات ملایم قرار داشت، اسفناج‌‌های پخته را نیز اضافه نمایید و حدود ۱۰ دقیقه بعدشعله را خاموش و كشك را اضافه كنید، سپس آ‌ن را در ظرف بكشید و با چند قاشق نعنا داغ، كشك و زعفران تزئین نمایید.

برچسب ها: كشك، آ‌ش لخشك (خراسان)، لخشك تعداد بازديد: 4593 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز