Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 07:32

14
شهریور
آبگوشت قرمه‌سبزی

آبگوشت قرمه‌سبزی

گوشت با استخوان را با پیازداغ و ادویه و مقداری روغن تفت می‌دهیم، سپس لوبیا (كه از شب قبل خیس كرده‌ایم) و سبزی را اضافه كرده و با آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا كاملا پخته شود.

آرزو صفری

 

 

مواد لازم برای 6-4 نفر

 سبزی قورمه                           250 گرم

گوشت گوسفندی با استخوان     500 گرم

لوبیا چیتی (قرمز)                    1 پیمانه

لیموعمانی                             5 عدد

پیازداغ                                   2 قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی                           3 عدد متوسط

نمك، فلفل، زردچوبه               به میزان لازم

آب                                      10 پیمانه

روش تهیه آبگوشت قرمه‌سبزی

گوشت با استخوان را با پیازداغ و ادویه و مقداری روغن تفت می‌دهیم، سپس لوبیا (كه از شب قبل خیس كرده‌ایم) و سبزی را اضافه كرده و با آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا كاملا پخته شود (حدود یك ساعت) سپس بر روی لیموعمانی‌ها به وسیله چنگال چند شكاف ایجاد نموده یا اینكه آنها را خرد نموده و هسته‌هایشان را بیرون آورده و به آبگوشت اضافه می‌كنیم.

بعد از چند جوش سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته به صورت تكه‌های بزرگ خرد نموده و اضافه می‌كنیم؛ نمك آبگوشت را نیز اندازه می‌كنیم، در صورت دلخواه می‌توان 2 عدد تخم‌مرغ را نیز در آبگوشت بشكنیم و هم بزنیم تا حالت بریده‌بریده پیدا كند، در همدان این آبگوشت با ماست سرو می‌شود.

 

برچسب ها: آبگوشت، مواد لازم آبگوشت، آبگوشت قرمه سبزی، روش تهیه آبگوشت، آموزش آبگوشت، تهیه آبگوشت قرمه سبزی تعداد بازديد: 692 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز