Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:27

26
دی
پاته گوشت و سیب‌زمینی

پاته گوشت  و سیب‌زمینی

طرز تهیه پاته گوشت و سیب‌زمینی

 پاته گوشت  و سیب‌زمینی

 

 

مــواد لازم:

 

مواد لازم خمیر پاته:

آرد     2 پیمانه (300 گرم)

نمك    یك دوم قاشق چایخوری

كره    70 گرم

روغن مایع     2 قاشق سوپخوری

زرده تخم‌مرغ     1 عدد

آب سرد     یك دوم پیمانه (125 میلی‌لیتر)

زرده‌ تخم‌مرغ (برای تزیین )    1 عدد

 

مواد لازم میانی:

گوشت مغزران گوساله     400 گرم

پیاز سرخ شده     یك دوم پیمانه

نمك، فلفل و ادویه     به میزان لازم

سیب زمینی     2 عدد

جعفری خرد شده     یك دوم پیمانه

تخم‌مرغ پخته     2 عدد

 

 

روش تهیه خمیر:

آرد را به همراه نمك و كره نرم شده مخلوط نمایید و با نوك انگشتان ورز دهید تا كره جذب آرد شود. روغن مایع را به همراه زرده تخم‌مرغ بیفزایید و مواد را با نوك انگشت ورز دهید. آب سرد را كم‌كم اضافه كنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید. خمیر را درون كیسه فریزر قرار دهید و به مدت نیم ساعت درون یخچال استراحت دهید. سپس خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید. قالب مستطیلی دیواره بلندی را انتخاب كنید و روی خمیر قرار دهید. حالا دور خمیر را به اندازه قالب علامت‌گذاری كنید. سپس طول و عرض قالب را نیز به همین شكل به ترتیب روی خمیر قرار دهید تا خمیر شكل قالب را بگیرد. حالا خمیر را برش بزنید و كامل درون قالب پهن كنید و از مواد گوشتی آماده درون قالب بریزید. از خمیر باقیمانده به عنوان درِ قالب روی آن قرار دهید و كامل با دست اطراف خمیر رویه را به خمیر زیرین بچسبانید. روی خمیر چند سوراخ ایجاد كنید و یك عدد زرده تخم‌مرغ روی خمیر بمالید. حالا قالب را به مدت 30 تا 40 دقیقه درون فر (با دمای 200 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا سطح خمیر طلایی شود.

روش تهیه مواد میانی:

گوشت را به شكل مكعب‌های 2×2 سانتیمتری برش بزنید و با پیاز مخلوط كنید و روی حرارت قرار دهید تا سرخ شود. سپس ادویه و یك لیوان آب به گوشت بیفزایید و شعله را ملایم كنید تا گوشت پخته شود. سیب‌زمینی‌ها را به اندازه گوشت‌ها خرد و با مقداری روغن سرخ كنید. سپس جعفری خرد شده و تخم‌مرغ پخته و رنده شده را نیز بیفزایید. به این ترتیب، مواد میانی آماده مصرف است.

برچسب ها: روغن مایع، آرد، زرده تخم‌مرغ تعداد بازديد: 905 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز