Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:32

19
دی
ته تالی

ته تالی

طرز تهیه ته تالی

 ته تالی

 

 

مــواد لازم:

 

گوشت چرخكرده      500 گرم

پیاز رنده شده      1 عدد

نمك، فلفل و ادویه      به مقدار دلخواه

روغن      مقداری

سیب زمینی      200 گرم

گوجه فرنگی      250 گرم

آب      2 پیمانه

رب گوجه فرنگی      1 قاشق سوپخوری

زعفران دمكرده     مقداری

 

 

آبگوشت ته تالی

ابتدا گوشت چرخكرده و پیاز رنده شده را به همراه ادویه‌جات و نمك تركیب كنید و كاملا ورز دهید (حدود 10 دقیقه). سپس ته تابه‌ای را كمی چرب نمایید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. در این هنگام مواد گوشتی را ته تابه به صورت یكدست صاف و شعله را ملایم کنید تا گوشت پخته و منسجم شود. سپس گوشت را به قطعات دلخواه برش بزنید و برگردانید (مانند كوكو). روی گوشت‌ها حلقه‌های سیب‌زمینی و روی آن گوجه فرنگی‌های دو نیم شده را بچینید. دو پیمانه آب را با رب گوجه‌فرنگی و مقداری زعفران دمكرده تركیب نمایید و روی مواد بریزید. حالا درِ ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد پخته شوند. آبگوشت را با ماست، پیاز خام و نان میل كنید.

كباب ته تالی

مواد كباب نیز مانند مواد آبگوشت می‌باشد، ولی روش طبخ آن متفاوت است. بدین صورت كه گوشت را با پیاز و ادویه‌جات كاملا ورز دهید و ته ظرف چرب شده‌ای پهن نمایید تا سرخ شود. سمت دیگر گوشت را نیز برگردانید و اجازه دهید سرخ و پخته شود (شعله كمی تندتر و زمان طبخ كوتاه‌تر است). این كباب به روش كباب تابه‌ای آماده می‌شود. می‌توان مقداركمی آب را با رب گوجه‌فرنگی و زعفران دمكرده تركیب نمود و روی گوشت ریخت تا بهتر پخته شود. گوجه‌فرنگی‌ها را نیز در كنار آن به سیخ بكشید و كباب نمایید. سپس سیب‌زمینی‌ها را نیز خلال و سرخ نمایید.

4 پیمانه برنج را نیز كه از قبل با نمك و آب خیس نموده‌اید، آبكش و دم كنید. برنج را در ظرف مناسب بكشید و روی آن كباب و گوجه‌فرنگی كباب شده را قرار دهید و با سیب‌زمینی سرخ شده و سماق تزیین و به همراه ماست میل نمایید.

برچسب ها: گوجه فرنگی، سیب زمینی، زعفران، گوشت چرخكرده تعداد بازديد: 554 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز