Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:52

17
خرداد
نان کنجدی

نان کنجدی

مایه‌خمیر، یک پیمانه از آرد، یک چهارم پیمانه از شکر و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت کنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه باقیماندة آرد، نمک، پوست پرتقال، کره، تخم‌مرغ‌ها و مایه‌خمیر عمل آمده

مواد لازم

پودر مایه خمیر.................... یک و یک دوم قاشق چایخوری

آرد نان................. 1 کیلوگرم

شکر................. 300 گرم

شیر ولرم ................500 میلی لیتر (2 پیمانه)

نمک..................... 1 قاشق چایخوری

پوست پرتقال رنده کرده ................. 1 قاشق چایخوری

کرة نرم   .................120 گرم

تخم مرغ................ 5 عدد درشت

 

مواد لازم رویه:

سفیدة تخم مرغ................... 1 عدد

شیر................. 1 قاشق سوپخوری

کنجد................... 3 قاشق سوپخوری

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه نان سبوس دار خانگی

 

روش تهیه

مایه‌خمیر، یک پیمانه از آرد، یک چهارم پیمانه از شکر و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت کنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه باقیماندة آرد، نمک، پوست پرتقال، کره، تخم‌مرغ‌ها و مایه‌خمیر عمل آمده را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا خمیر مناسبی به‌دست آید (چنانچه خمیر چسبنده بود، قدری آرد بیفزائید). اینک خمیر را در کاسة چربکرده قرار دهید، روی کاسه را بپوشانید و یک و نیم تا دو ساعت در دمای محیط نگه دارید تا حجم خمیر افزایش یابد. حالا خمیر را دو قسمت کنید و هر قسمت را به درازای 60 سانتیمتر رول کنید و آن را اندکی بتابانید و در قالب کمربندی چربکرده به قطر 23 سانتیمتر قرار دهید. سپس روی قالب‌ها را بپوشانید و 2 ساعت کنار بگذارید تا حجم قالب‌ها از خمیر پر شود. حالا روی خمیر‌ها مخلوط سفیدة تخم‌مرغ و شیر بمالید و کنجد بپاشید. قالب‌ها را در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد قرار دهید و نان‌ها را به مدت تقریبی 45 دقیقه بپزید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: نان تعداد بازديد: 325 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز