Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 14:42

23
آبان
نــان چيلي و گشنيز

نــان چيلي و گشنيز

آرد، شكر، نمك و بيكينگ‌پودر را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد، مخلوط تخم‌مرغ و شير را به آن بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسبي به دست آيد. آن‌گاه وسط خمير حفره‌اي ايجاد كنيد و روغن را درون اين حفره‌ بريزيد و مخلوط كنيد

ليلا آياني صفت :

 

مواد لازم براي 8 عدد

آرد............. 450 گرم

شكر......... 2 قاشق چايخوري

نمك.......... يك‌دوم قاشق چايخوري

بيكينگ‌پودر........ 1 قاشق چايخوري

تخم‌مرغ همزده............... 1 عدد

شير..............250 ميلي‌ليتر (1 پيمانه)

روغن مايع............. 2 قاشق سوپخوري

فلفل چيلي تازه و خرد كرده ...........2 عدد

برگ گشنيز خرد كرده........... 15 گرم

كره‌ي آبكرده........... 2 قاشق سوپخوري

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه نان گیسوی شکم پر

 

روش‌تهیه

آرد، شكر، نمك و بيكينگ‌پودر را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد، مخلوط تخم‌مرغ و شير را به آن بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسبي به دست آيد. آن‌گاه وسط خمير حفره‌اي ايجاد كنيد و روغن را درون اين حفره‌ بريزيد و مخلوط كنيد تا خمير صاف و يكدست شود. سپس روي خمير را با نايلون محافظ بپوشانيد و 1 ساعت در دماي محيط نگه داريد تا حجمش دو برابر شود. حالا خمير را به 8 قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر قسمت را به شكل توپ درآوريد و رويش را اندكي تخت كنيد. رويشان را بپوشانيد و 10-15 دقيقه استراحت دهيد. اكنون هر يك از خميرها را به قطر 5/12 سانتيمتر باز كنيد و يك‌طرف خمير را به شكل اشك درآوريد. سپس فلفل و گشنيز را با هم مخلوط كنيد و روي خميرها بپاشيد و قدري فشار دهيد تا به خمير بچسبد. اينك خميرها را يكي‌يكي روي گريل برقي چربكرده يا تابه‌ي چدني چربكرده بپزيد و همچنان كه گرم است رويشان كره بماليد و گرم نگه داريد.

بیشتربخوانید:

نان شکم‌پر؛ یک غذای سالم برای بچه ها

 

 

خواص گشنیز

گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، طرز تهیه، نان خانگی، نــان چيلي و گشنيز، طرز تهیه نــان چيلي و گشنيز تعداد بازديد: 352 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز