Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:22

24
دی
فوت وفن پخت خمیر پیتزای عالی

فوت وفن پخت خمیر پیتزای عالی

برای تهیه یک پیتزای خوب باید خمیر خوب داشته باشید.درست کردن یک پیتزا با رنگ قهوه‌ای طلایی خوشرنگ و پنیری که کامل و درست ذوب شده باشد به نظر سخت است، اما درست کردن این پیتزا نیاز به دقت و توجه به میزان حرارت فر یا مدت زمان هم زدن خمیر دارد.

درست کردن یک پیتزا با رنگ قهوه‌ای طلایی خوشرنگ و پنیری که کامل و درست ذوب شده باشد به نظر سخت است، اما درست کردن این پیتزا نیاز به دقت و توجه به میزان حرارت فر یا مدت زمان هم زدن خمیر دارد. برای تهیه یک پیتزای خوب باید خمیر خوب داشته باشید. پس موارد زیر را به یاد داشته باشید:

خمیر را زیاد هم نزنید
مواد خمیررا داخل ظرف مخلوط کن بریزید و فقط تا زمانی که مواد با هم مخلوط شوند، دستگاه را روشن بگذارید. ورزدادن بیش از حد، خمیر را سفت و خشک می‌کند.

خمیر را صاف و مساوی پهن کنید
ابتدا خمیر را به شکل توپ در آورید، سپس به آرامی پهن کنید. وقتی خمیر را به صورت دایره در می‌آورید، خیلی راحت می‌توانید در سینی دایره‌ای پیتزا پهن کنید. بعد از پهن کردن خمیر، با استفاده از غلتک، آن را کاملا صاف کنید. سعی کنید فشار دستتان یکسان باقی بماند تا ضخامت خمیر در همه جای ظرف یکنواخت باشد.

خمیر را بیش از حد نازک نکنید
اگر خمیر بیش از حد نازک باشد توانایی نگه داشتن سس، پنیر پیتزا و دیگر مخلفات را نخواهد داشت؛ بنابراین اگر ضخامت خمیر مناسب باشد، طبیعتا برش‌های پیتزا عالی خواهد بود.

خمیر را زیاد نپزید
یکی از دلایل خشک شدن خمیر پیتزا‌ی آماده این است که در مدت زمان طولانی می‌پزد راه حلی برای خشک نشدن آن برایتان آورده ایم. ابتدا ظرف مد نظرتان را چرب کنید و بعد خمیر پیتزای آماده را داخل آن قرار بدهید سپس روی آن سس گوجه به میزان زیاد و روی آن پنیر پیتزا و سپس مواد پیتزا را بریزید و دوباره به مقدار زیاد پنیر بیفزایید و داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید دمای فر را زیاد کنید و در مدت زمان کمی آن را بپزید.

منبع: خراسان

برچسب ها: پیتزا، خمیر پیتزا، نان پیتزا، خمیر پیتزا خانگی، خمیر پیتزا بدون خمیرمایه، خمیر پیتزا فوری تعداد بازديد: 389 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز