Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:41

4
آبان
نان ذرت + طرز تهیه

نان ذرت + طرز تهیه

بهترین نان ذرت با دستورالعملی عالی که سال‌های سال است امتحان شده و هر بار جوابش را عالی پس داده است. هر چیزی که از یک نان ذرت خانگی انتظار دارید و حتی کمی بیش از آن را می‌توانید در این نان پیدا کنید .

بهترین نان ذرت با دستورالعملی عالی که سال‌های سال است امتحان شده و هر بار جوابش را عالی پس داده است. هر چیزی که از یک نان ذرت خانگی انتظار دارید و حتی کمی بیش از آن را می‌توانید در این نان پیدا کنید بخصوص وقتی که گرم است و عسل و کره یا خامه روی آن بمالید که دیگر عیش تمام است.

ذرت قوت غالب مردم آمریکاست همانند گندم که در ایران فراگیر است. نان ذرت بخشی از آشپزی مردمان بومی آمریکاست که قبل از ورود ساکنان اروپایی به این کشور و دوران جدید، مورد استفاده مردم آن منطقه بود. مردم اروپا پس از ورود به این قاره، دستور طبخ آن را از بومیان یاد گرفتند و نسخه اروپایی آن را درست کردند. نان ذرت هم به صورت قالبی همانند دستور پیش رو و هم به صورت  مافین نان ذرت درست می‌شود.

این دستورالعمل شبیه به آن نان‌های سنگی، خشک و بی مزه ذرت نیست. این نان نرم، مرطوب، پف و کاملا خوشمزه است که با وجود عسل و شکر، شیرین هم هست (میزان شیرینی آن بستگی به سلیقه شما دارد). این نان عالی را می‌توان با سوپ، خورش، غذا‌های کبابی و برشته همراه کرد، اما اینقدر خوب هست که در صورتی که شیرین باشد، می‌توان آن را به عنوان دسر هم استفاده کرد. در اینجا نیازی به همزن برقی ندارید و از این جهت راحت هستید.

یک نکته باید در مورد نان ذرت خدمت شما عرض کنم. نان ذرت به این شیوه تنها با با آرد ذرت درست نمی‌شود بلکه مقداری هم آرد گندم برای ایجاد چسبندگی بین اجزا استفاده می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال یک دستور بدون گلوتن هستند آرد بدون گلوتن را با همان نسبت جایگزین آرد گندم کنند.

مواد لازم

  • آرد ذرت: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۲۴۵ گرم)
  •  باترمیلک (شیرترش): ۱ و ۱/۲ پیمانه (۳۵۵ میلی‌لیتر)
  • آرد گندم: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۲۱۲ گرم)
  • بیکینگ‌پودر: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • جوش شیرین: ۳/۴ قاشق چای‌خوری
  • نمک: ۳/۴ قاشق چای‌خوری
  • کره: ۸ قاشق غذاخوری (۲۲۶ گرم)
  • سس سیب: ۱۱۳ گرم (هم دمای اتاق)
  • شکر سفید: ۱/۴ تا ۱/۲ پیمانه (۵۰ تا ۱۰۰ گرم) بسته به میزان سلیقه شما
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری (۴۵ میلی‌لیتر)
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد

 

 

طرز تهیه

۱. داخل کاسه‌ای بزرگ، آرد ذرت و شیر ترش را با هم خوب مخلوط کنید بعد بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند (اگر عجله دارید می‌توانید این مرحله را حذف کنید).

۲. فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سلسیوس روشن کنید. یک ظرف فر با ابعاد ۲۲ در ۳۳ سانت را با کره چرب کنید و کنار بگذارید.

۳. آرد گندم، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را داخل کاسه‌ای دیگر ریخته و با هم خوب مخلوط کنید.

۴. کره ذوب شده، سس سیب، شکر، عسل و تخم‌مرغ را به مخلوط آرد ذرت اضافه کرده و با همزن دستی بهم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

۵. حالا مخلوط آرد گندم را که در کاسه دیگر آماده شده به مخلوط آرد ذرت اضافه کنید و خوب بهم بزنید. خمیر باید حالت ناصاف داشته باشد.

۶. مخلوط را داخل ظرف فر چرب شده بریزید و بصورت یک لایه یکدست و صاف پهن کنید. ظرف را داخل طبقه وسط فر گذاشته و به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه بپزید و پخت آن را با خلال دندان بررسی کنید.

طرز تهیه بهترین نان ذرت را یاد بگیریم

۷. نان را پس از خارج کردن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خنک کنید. آن را برش زده و با عسل یا کره عسلی (در بخش نکات مهم آموزش داده شده است)، سرو کنید. نان را در ظرفی دردار نگهداری کنید.

 

درست کردن سس سیب

برای درست کردن سس سیب مقداری سیب پوست و هسته گرفته (۸۰۰ گرم) را با دو برش پوست لیمو، ۳ قاشق غذاخوری آب‌لیمو، ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر دارچین، ۱/۲ پیمانه شکر سفید، ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک و ۱ پیمانه آب روی گاز بگذارید تا بجوشد. پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بگذارید بپزد.

سیب‌ها کاملا پخته می‌شوند. پوست لیمو را دور انداخته و این مخلوط را له کنید و برای انواع دسر و غذا استفاده کنید. برای درست کردن سس سیب ابتدا نیمی از شکر را ریخته و اگر به نظرتان شیرینی کمی داشت، کل شکر را داخل مخلوط بریزید.

 

نکات مهم

  • برای فریزر کردن این نان ابتدا بگذارید به طور کامل خنک شود سپس آن را داخل سلفون پیچیده و بعد دور آن فویل بپیچید. فویل را در ظرفی دردار گذاشته و چند ماه در فریزر نگهداری کنید. برای استفاده مجدد از شب قبل در یخچال بگذارید تا یخ آن ذوب شود.
  • برای اینکه طعم بهتری داشته باشید بهتر است که از همان شیر ترش استفاده کنید.
  • برای درست کردن آن به صورت بدون گلوتن از نسبت ۱ به ۱ برای آرد بدون گلوتن به جای آرد گندم استفاده کنید. اما توجه کنید که بقیه مواد هم برچسب بدون گلوتن داشته باشند (مثل جوش شیرین و بیکینگ‌پودر).
  • برای درست کردن کره عسلی داخل کاسه‌ای ۱/۲ پیمانه کره نمکی نرم شده، ۱/۳ پیمانه عسل و ۱/۴ پیمانه شکر پودر شده را با همزن برقی خوب بزنید تا حدی که روشن و پف شود یعنی حدود ۲ دقیقه.
  • این نان‌ها را می‌توان هم برای صبحانه و هم همراه با انواع غذا‌ها مثل سو‌پ‌ها، خورش‌ها و انواع غذا‌های کبابی و برشته سرو کرد.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: انواع نان، نان ذرت، طرز تهیه نان ذرت، آموزش نان پزی تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز