Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 07:39

26
دی
نان پنير و گردو

نان پنير و گردو

مایه‌خمیر، شكر و یك چهارم پیمانه از شیر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و كنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه باقیمانده شیر، روغن، ماست و نمك را در كاسه دیگری بریزید و مخلوط كنید.

لیلا آیانی صفت

 

مواد لازم نان پنير و گردو

برای 1 قرص نان 

پودر مایه خمیر                 10 گرم

شكر                               1 قاشق چایخوری

شیر ولرم                         250 میلی لیتر (1 پیمانه)

روغن مایع                        125 میلی لیتر (یك دوم پیمانه)

ماست                             125 میلی لیتر (یك دوم پیمانه)

نمك                                1 قاشق چایخوری

آرد                                  600-650 گرم

پنیر سفید (فتا)                 100 گرم

گردوی خرد كرده                70 گرم

زرده تخم مرغ                    1 عدد

خامه                               1 قاشق سوپخوری

سیاهدانه                         به میزان لازم 

روش تهیه نان پنير و گردو

مایه‌خمیر، شكر و یك چهارم پیمانه از شیر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و كنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه باقیمانده شیر، روغن، ماست و نمك را در كاسه دیگری بریزید و مخلوط كنید. حالا مایه‌خمیر ورآمده را نیز بیفزائید و مخلوط نمائید. سپس آرد را كم‌كم افزوده و هم بزنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. اكنون خمیر را روی سطح آردپاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود و بعد آن را به شكل توپ درآورید و در كاسه چربكرده بگذارید.

آن‌گاه رویش را بپوشانید و بگذارید حجم خمیر در دمای محیط، دوبرابر شود. اینك یك سوم از خمیر را جدا كنید، آن را به شكل توپ درآورید و وسط قالب چربكرده كمربندی به قطر 25 سانتیمتر قرار دهید.

حالا باقیمانده خمیر را به شكل دایره باز كنید و از آن 10 مثلث درآورید. سپس روی هرتكه خمیر، قدری پنیر و گردو بگذارید و آن را از سمت قاعده مثلث به طرف راس آن رول كنید. اكنون رول‌های خمیر را درون قالب، بچینید، روی قالب را بپوشانید و صبر كنید تا حجم خمیر دو برابر شود. اینك با مخلوط زرده تخم‌مرغ و خامه، روی خمیر را زرین كنید و سیاهدانه بپاشید. آن‌گاه قالب را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه، نان را بپزید.    

 

برچسب ها: نان، دستور پخت نان، مواد لازم نان پنير و گردو، روش تهیه نان پنير و گردو، نان پنير و گردو، انواع نان تعداد بازديد: 1026 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز