Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:40

25
دی
مرغ کره‌ای

مرغ کره‌ای

روغن و کره را در یک تابه گرم کنید. پیاز را در آن تفت دهید و حرارت را کم کنید. حالا زنجفیل، پودر کاری، گشنیز، زیره، فلفل قرمز، سیر، نمک، هل و فلفل سیاه را بیفزائید و از روی حرارت بردارید.

کیان رنجبر

مواد لازم

روغن     1 قاشق سوپخوری

کره        100‌گرم

پیاز ریز خرد کرده 2 عدد متوسط

زنجفیل رنده کرده 1 قاشق‌چایخوری

پودر کاری 1 قاشق‌چایخوری

گشنیز خرد‌کرده 1 قاشق‌سوپخوری

زیره 2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

سیر له کرده 1 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

هل سبز 3 عدد

فلفل سیاه  3 عدد

ماست چکیده         150 میلی‌لیتر

رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق سوپخوری

سینه مرغ 400 گرم

آب گرم 1 پیمانه (250 میلی‌لیتر)

خامه کم‌چرب یک‌دوم پیمانه

 

روش تهیه

 روغن و کره را در یک تابه گرم کنید. پیاز را در آن تفت دهید و حرارت را کم کنید. حالا زنجفیل، پودر کاری، گشنیز، زیره، فلفل قرمز، سیر، نمک، هل و فلفل سیاه را بیفزائید و از روی حرارت بردارید. سپس ماست و رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه و ترکیب کنید. اینک تکه‌های مرغ را به مخلوط ماست و ادویه اضافه کنید. سپس مواد فراهم کرده را در تابه مناسبی روی حرارت تفت دهید. حالا آب را به خوراک اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه آن را بپزید. هر از گاهی خوراک را هم برنید. اکنون خامه را بیفزائید و از روی حرارت بردارید. سپس خوراک مرغ کره‌ای را در ظرف مناسبی بکشید و رویش را با گشنیز خرد کرده بیارائید.

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: مرغ، کباب، آشپزباشی، مرغ سوخاری، زندگی آنلاین، شور و شیرین، مرغ کره‌ای، مرغ آبپز، مرغ و گوشت تعداد بازديد: 467 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز