Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 16:28

28
تیر
آیا کودک من به مکمل ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد؟

آیا کودک من به مکمل ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد؟

آیا کودکان به مکمل نیاز دارند؟ چندین بررسی پیشنهاد کرده‌اند که امروزه بچه‌ها از ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی مثل ویتامینA و E، آهن، روی و کلسیم به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند.

دکتر محمدرضا وفا و همکاران؛ متخصصین تغذیه

 

این سوال، معضلی برای متخصصین اطفال و تغذیه است که علاقه‌مند هستند توصیه‌های گسترده‌ای برای تمام بچه‌ها داشته باشند.

از یک طرف، چندین بررسی پیشنهاد کرده‌اند که امروزه بچه‌ها از ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی مثل ویتامین A و E، آهن، روی و کلسیم به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند.

اما زمانی که ما به استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم بچه‌هایی که کمتر از رژیم غذایی سالم تبعیت می‌كنند- و ممکن است از مکمل سود ببرند-نیز به احتمال کمتر، مکمل ویتامین- موادمعدنی را دریافت کرده‌اند.

و بچه‌هایی که ویتامین دریافت کرده‌اند، اغلب رژیم بهتری داشته و احتمالا نیازی به آنها ندارند.

در حقیقت، مولتی ویتامین یک جایگزین ضعیف برای غذاهای سالم است.

چرا بچه‌ها نمی‌توانند هر آنچه را که دوست دارند، بخورند و سپس مولتی ویتامین بخورند تا رژیم ضعیف‌شان جبران شود؟

متاسفانه برای بچه‌هایی که ترجیح می‌دهند شیرینی و چیپس بخورند تا میوه و سبزی، مکمل‌ها نمی‌تواند جای مواد مغذی را در غذا بگیرند.

غذاهای ارگانیک مثل میوه‌ها و سبزی‌ها تركیبات پیچیده و فراوانی دارند اما برای آنها فهرست سادهای از اجزاء تشکیل دهنده مانند مكمل‌ها وجود ندارد.

اغلب مواد مغذی که ما آنها را برای سلامت با اهمیت می‌دانیم، در رژیم‌های غذایی افرادی که آنها را در غذا می‌خورند، مطالعه شده‌اند.

ما همیشه مطمئن نیستیم که آیا مواد تخلیص شده غذا و موجود در قرص‌ها، واقعا تمام عملكردهایی را که غذا انجام می‌دهد، بتوانند انجام دهند، اگرچه سازندگان مکمل پیشنهاد می‌دهند که آنها مشابه هم هستند.

به عنوان مثال، چندین مطالعه نشان داده‌اند که خوردن مقادیر زیادی از غذاهای بر پایه گوجه فرنگی ممکن است در کاهش میزان سرطان پروستات در مردان کمک کننده باشد.

امروزه، اغلب سازندگان مکمل، لیکوپن را در محصولات‌شان مورد توجه قرار می‌دهند (آنتی اکسیدانی به رنگ قرمز كه در گوجه فرنگی و دیگر میوه‌ها وجود دارد).

اما این یک جهش ناگهانی است که بگوییم لیکوپن موجود در قرص، سودمندی مشابه با خوردن گوجه فرنگی را دارد، که دارای چندین ماده مغذی است که ممکن است با یکدیگر برای حفظ سلامت بدن، کار کنند.

نکته مهم: ابتدا در غذا پیدا کنید، سپس در مکمل

زمانی که از مغازه غذا-سلامت می‌گذرید و ممکن است با این فشار مواجه شوید که کلید سلامت خوب در قرص‌های جویدنی و خوردن اسنک‌های غنی شده با ویتامین‌ها قرار دارد.

این واقعیت دارد که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی می‌توانند برای سلامت بچه‌ها در طی دوره سریع رشد، همانند 2 سال آغازین زندگی و در طی بلوغ اهمیت داشته باشند.

آنها همچنین می‌توانند یک شبکه ایمن برای بچه‌هایی باشند که رژیم‌های غذایی محدود شده دارند، مثل گیاهخواران و گیاهخواران صرف، یا بچه‌هایی که شدیدا مشکل پسند هستند.

اما در مورد اکثریت بچه‌ها، خط مشی بهتر برای والدین آن است که مواد مغذی مورد نیازشان را بشناسید، یاد بگیرید که در کدام غذاها قرار گرفته‌اند و غذاهایی را انتخاب کنید که به بچه‌های شما انواع این مواد را می‌دهند.

این واقعا یک روش طبیعی برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

زمانی که شما مواد مغذی خودتان را بشناسید، احساس بهتری خواهید داشت که کدامیک، هم اکنون در رژیم بچه‌های شماست و آیا مکمل رژیمی نیاز هست یا خیر.

 

برچسب ها: تغذیه کودک، کودک و مکمل، کودک و دارو، کودک و مکمل ویتامین، کودک و مکمل مواد معدنی، مکمل مولتی ویتامین مینرال، مکمل مولتی ویتامین مواد معدنی، نیاز کودک به مکمل تعداد بازديد: 1108 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز