Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 13:32

7
دی
دستور چند میان وعده سالم برای كودكان 2 ساله و بزرگ تر

دستور چند میان وعده سالم برای كودكان 2 ساله و بزرگ تر

اگر کودک 2 ساله و بزرگ‌تر دارید، می‌توانید برای تهیه میان وعده‌های جذاب و سالم‌تر، به دستورات ذکر شده در این مقاله توجه نمایید. بیشتر کودکان این غذاهای جذاب را دوست دارند.

دکتر محمدرضا وفا و همکاران؛ متخصصین تغذیه           

 

شمع خوراكی

- یک عدد موز

- دو  حلقه آناناس كنسروی

- دو تا گیلاس

موز را نصف كرده، داخل حلقه‌های آناناس قرار دهید، گیلاس را روی نوك هر كدام به عنوان شعله بگذارید.

گاو ارغوانی

- یک و نیم لیوان شیر

- عصاره آب انگور قرمز به مقدار لازم

- نصف لیوان ماست وانیلی منجمد

همه مواد تشكیل دهنده را در مخلوط‌كن مخلوط كنید و لذت ببرید.

خروس قندی (آبنبات)

آب میوه 100 درصد را در یك سینی جایخی بریزید، یك قاشق پلاستیكی در هر قسمت قرار داده، فریز كنید و لذت ببرید. (یا از مدل‌های آبنبات پلاستیكی استفاده كنید.)

مورچه‌ها روی تخته

- كرفس

- پنیر خامه‌ای یا كره بادام زمینی

- كشمش (تذكر: امكان خطر خفگی برای كودكان زیر 3 سال)

كرفس را به صورت تكه‌ای ببرید؛ پنیر خامه‌ای یا كره بادام زمینی را روی تكه‌ها بمالید؛ كشمش‌ها را روی آن قرار دهید.

تمام مغزها و دانه‌ها در یك كاسه بزرگ بریزید. میوه‌های خشك را به قطعات كوچك ببرید – این روش خوبی برای چك كردن پوسته‌های بجا مانده  نیز است.

میوه‌های بریده شده را با پودر بادام و دارچین مخلوط كرده، به مغزها و دانه‌ها اضافه كنید و با هم مخلوط كنید.

در محفظه‌های بی‌منفذ ذخیره كنید، در كیسه‌های زیپدار كوچك تقسیم كنید.

مغزها و دانه‌های اضافی را در فریزر یا یخچال نگه دارید. میوه‌های خشك، مغزها، و دانه‌های اضافی در غلات داغ (گرم) صبحانه یا ماست عالی هستند.

نان بزرك موز پرتقال                     

- یک و نیم  لیوان سبوس جو

- یک  لیوان دانه كتان آسیاب شده

- یک و نیم لیوان آرد گندم كامل

- یک  قاشق غذاخوری بیكینگ پودر

- یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

- دو پرتقال را پوست كنده، هسته گرفته، چهار قاچ كنید.

- چهار  موز رسیده بزرگ

- یک قاشق چایخوری جوش شیرین

- یک  قاشق چایخوری عصاره وانیل

- دو عدد تخم‌مرغ بزرگ

- یک  لیوان كشمش طلایی

فر را تا 180 درجه گرم كنید. دو تابه گرد (یا 24 قالب كیك كوچك) را با روغن اسپری كنید.

سبوس، آرد بذر كتان، آرد گندم كامل، بیكینگ پودر و دارچین را در یك كاسه بزرگ مخلوط كنید.

پرتقال‌ها، موزها، جوش شیرین، وانیل، تخم‌مرغ، دوغ و روغن را در مخلوط‌كن یا مولینكس مخلوط كنید تا نرم شوند.

آنها را به مواد تشكیل‌دهنده خشك اضافه كرده و با هم مخلوط كنید.

كشمش‌ها را اضافه نموده و درون تابه‌های آماده شده بریزید. 25 تا 30 دقیقه در تابه‌های گرد یا 12 تا 15 دقیقه برای مافین‌ها بپزید (یا تا زمانی‌كه به خلال دندان، نچسبد).

آنها را 5 دقیقه خنك كنید و سپس تابه را برگردانید.

تخم‌مرغ سبز و فیله مرغ                                             

- دو  برش فیله مرغ

- دو  مشت اسفناج ریز (شسته و خشك شده)

- 4 تخم‌مرغ بزرگ، زده شده در یك كاسه كوچك

- نصف آووكادوی رسیده و بریده شده به قطعات كوچك

فیله مرغ را به صورت مكعبی ببرید یا به قطعات كوچك تكه تكه كنید. تابه را با روغن اسپری كنید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

فیله و اسفناج را تفت دهید. تخم‌مرغ‌های زده شده را اضافه كنید. به آرامی هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها پخته شوند. آووكادو را اضافه كرده و سرو كنید.

سوپ نخود سبز

2 آووكادوی رسیده، پوست كنده، هسته در آورده، و به قطعاتی ببرید

¼ لیوان آب لیموترش

دو لیوان  آب جوجه كم سدیم

400 گرم  نخود سبز

یک قاشق چایخوری زیره سبز آسیاب شده

نصف قاشق چایخوری نمك

قطعات آووكادو را در آب لیموترش بغلتانید و كنار بگذارید. آب گوشت جوجه و نخودها را جوش بیاورید.

از روی حرارت بردارید. آب گوشت را از تابه خالی كنید و نگه دارید.

نخودها و آووكادوها را در مخلوط‌كن یا مولینكس قرار داده و پوره كنید تا نرم شوند.

به‌تدریج آب گوشت جوجه را اضافه كنید تا قوام مطلوب را به دست آورید.

زیره سبز و نمك را اضافه كنید. این سوپ می‌تواند گرم یا سرد سرو شود.

افزودن كمی گندم كامل (بلغور)  یك غذای غیرگوشتی با پروتئین كامل می‌سازد.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، تغذیه کودک، آشپزی، میان وعده کودک، سوپ نخود سبز، آموزش غذا تعداد بازديد: 588 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز