Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:37

16
آبان
این اعجاز شیر مادر را جدی بگیرید!

این اعجاز شیر مادر را جدی بگیرید!

دکتر علیرضا مرندی؛ فوق تخصص نوزادان و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: ‌یکی از محاسن شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت است؛ از جمله اینکه احتمال بروز آلرژی از جمله آسم و مشکلات تنفسی و آلرژی‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، دکتر علیرضا مرندی؛ فوق تخصص نوزادان و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: ‌یکی از محاسن شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت است؛ از جمله اینکه احتمال بروز آلرژی از جمله آسم و مشکلات تنفسی و آلرژی‌های پوستی را کاهش می‌دهد. کودکانی که شیر مادر می‌خورند، کمتر دچار این حالات می‌شوند و اگر شیر مادر را به صورت خالص دریافت کنند، اگر دچار حساسیت نیز شوند، این حساسیت بسیار ملایم‌تر است. استفاده از شیر مادر توسط کودکان، خون‌ریزی در مدفوع و بروز اگزمای پوستی را ملایم‌تر خواهد کرد. قطعا تغذیه کودک با شیر مادر نقش زیادی در پیشگیری از این آلرژی دارد و اگر احیانا این حالت وجود داشته باشد نیز شدت کمتری دارد. اگر بعد از سن 6 ماهگی که از غذای کمکی برای کودکان استفاده می‌کنیم مصرف شیر مادر نیز ادامه داشته باشد، این آلرژی‌ها یا بروز پیدا نمی‌کنند یا اگر بروز پیدا کنند، بسیار ضعیف خواهند بود.

 بیشتربخوانید:

ذخیره کردن شیر

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

بایدها و نبایدهای مصرف همزمان شیرخشک و شیرمادر

شیر همه مادران کافی است مگر ... 

وضعیت ‌صحیح شیردهی

چرا استفاده از بطری و پستانک در شیرخواران منع می‌شود؟

 

 

 

برچسب ها: کودک، تغذیه، آلرژی، شیردهی، تغذیه کودک، حساسیت پوستی، شیرمادر، شیرخشک، غذای کمکی، فواید شیرمادر تعداد بازديد: 244 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز