Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:31

23
بهمن
تاثیرات نامطلوب حذف صبحانه بر حافظه کودکان

تاثیرات نامطلوب حذف صبحانه بر حافظه کودکان

برای کمک به حفظ تمرکز در کلاس، هر روز صبحانه بخورید. یک صبحانه خوب باید بتواند یک سوم کل انرژی مورد نیاز روزانه را تأمین کند. یک صبحانه معمولی شامل غلات (به عنوان مثال، برنج، نان و جو)، مواد غذایی غنی

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر فرشته کرباسیان؛ متخصص تغذیه گفت: برای کمک به حفظ تمرکز در کلاس، هر روز صبحانه بخورید. یک صبحانه خوب باید بتواند یک سوم کل انرژی مورد نیاز روزانه را تأمین کند. یک صبحانه معمولی شامل غلات (به عنوان مثال، برنج، نان و جو)، مواد غذایی غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، یک لیوان شیر و میوه‌های غنی از ویتامین C مانند پرتقال است. مطالعات نشان دادند که ناشتا بودن کودکان در مدرسه اثرات مضری بر حافظه و توجه آنان دارد. شواهد تجربی حاصل از تحقیقات در مورد تأثیرات صبحانه بر شناخت کودکان نشان می‌دهد که به ویژه در کودکان کوچک‌تر، حذف صبحانه می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر سطح انرژی عمومی و شناخت کودکان داشته باشد. دکتر فرشته کرباسیان با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونا به والدین دانش‌آموزان توصیه‌هایی می‌کند: برای فرزندانمان حتماً تغذیه‌ای را در خانه آماده کنیم و در ظروف در دار قرار دهیم. به فرزندان‌مان توصیه کنیم به دلیل شرایط کرونا تغذیه خود را با همکلاسی‌هایشان تقسیم نکنند. در کیف بچه‌ها یک چنگال قرار دهیم تا میوه و یا هر میان وعده‌ای که دارند را با چنگال مصرف کنند و مجبور به استفاده از دست‌های‌شان نباشند. به فرزندان‌مان توصیه کنیم تغذیه‌شان را در محیط باز و با حفظ فاصله از دیگران مصرف کنند. برای‌شان بطری‌ آب مخصوص بگذاریم و تاکید کنیم از بطری خودشان استفاده کنند. هر دانش‌آموز یک محلول ضدعفونی‌کننده داشته باشد و قبل از غذا حتماً دست‌هایش را ضدعفونی کند.

 بیشتربخوانید:

نکته های ناب برای تغذیه کمکی

مروری بر شیرخشک های مورد مصرف در کودکان

7ماده خوراکی که باعث افزایش قد می‌شوند

 

برچسب ها: کودک، رژیم غذایی، تقویت حافظه، ویتامین c، صبحانه، میوه تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز