Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:06

11
بهمن
معجزه لیموشیرین برای کـودکان

معجزه لیموشیرین برای کـودکان

لیمو شیرین یک میوه پر‌فایده و سودمند است که بومی مناطق شمال شرقی هند می‌باشد. این میوه پرخاصیت در تمام فصول سال در دسترس است. لیمو شیرین سرشار از مواد مغذی می‌باشد و به طور کلی برای بهبود سلامت کودکان بسیار مفید است.

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : لیمو شیرین یک میوه پر‌فایده و سودمند است که بومی مناطق شمال شرقی هند می‌باشد. این میوه پرخاصیت در تمام فصول سال در دسترس است. لیمو شیرین سرشار از مواد مغذی می‌باشد و به طور کلی برای بهبود سلامت کودکان بسیار مفید است. همه ما کم و بیش با خواص شگفت‌انگیز این میوه آشنا هستیم و معمولا سعی می‌کنیم هنگام بیماری و سرماخوردگی کودک‌مان حتما به او آب لیمو شیرین بدهیم. برای آشنایی بیشتر با خواص شگفت‌انگیز این میوه بی‌نظیر و تاثیر مطلوب آن روی کودکان، بهتر است این موارد را مطالعه بفرمایید:

 

 

باعث بهبود هضم غذا و گوارش کودک می‌شود

لیمو شیرین سرشار از فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها سیستم گوارشی را تحریک می‌کنند و باعث ترشح هورمون‌های گوارشی و حتی باعث تحریک صفرا هم می‌شوند. اگر فرزندتان دچار سوء‌هاضمه است و یا از یبوست رنج می‌برد، بهتر است قبل از امتحان کردن هر دارو و روش درمانی، ابتدا مصرف لیمو شیرین را تجربه کنید.

 

بیشتربخوانید:

خرما بهترین انرژی‌زا برای کودکان

 

 

 

کمک به دفع سموم از بدن کودک

کودک شما در طول روز در معرض سموم زیادی قرار می‌گیرد. این سموم از طریق انواع آلاینده‌ها و یا حتی خوراکی‌ها و مواد غذایی فرآوری شده جذب بدن می‌شوند. ماهیت اسیدی لیمو شیرین به دفع این سموم از بدن کمک می‌کند. لیمو شیرین سرشار از فیبر است و باعث حرکت بیشتر روده‌ها شده و این امر نیز موجب دفع بیشتر سموم از بدن می‌شود.

 

سرشار از ویتامین C است

لیمو شیرین همانند سایر مرکبات، سرشار از ویتامین C است و باید بخشی از رژیم غذایی کودک باشد، نه فقط در وقت بیماری و سرماخوردگی، بلکه مصرف آن باید همیشگی باشد. ویتامین C به کودک کمک می‌کند تا سیستم دفاعی‌اش به مقدار قابل توجهی تقویت شود. کودک‌تان در دوران بیماری (سرماخوردگی یا آنفلوانزا) می‌تواند از این میوه پرخاصیت بیشتر مصرف کند تا توانایی بیشتری در مقابله با بیماری داشته باشد.

 

 

لیمو شیرین می‌تواند با چاقی کودکان مقابله کند

دسترسی آسان به انواع غذاهای فرآوری شده، باعث چاقی و اضافه وزن در کودکان می‌شود که این روزها نیز بسیار رایج است. لیمو شیرین می‌تواند به طور موثری با این مشکل مبارزه کند. کالری بسیار اندکی داشته، اما تقویت فوری انرژی را در پی دارد. می‌توان از آن به عنوان یک میان‌وعده خوب و سالم استفاده کرد، مخصوصا برای کودکانی که مشکل اضافه وزن دارند. لیمو شیرین می‌تواند مشکل کلسترول را نیز برطرف کند.

 

 بیشتر بخوانید:

نوشیدنی‌های مناسب برای کودکان

 

 

به سلامت بیشتر چشم‌ها و بهبود بینایی کمک می‌کند

لیمو شیرین به دلیل خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند از تخریب بافت‌های چشم جلوگیری کند. خوردن مقدار کافی از آن می‌تواند مشکلات مرتبط با بیماری چشم و حتی آب مروارید را برطرف کند و از بروز آنها جلوگیری نماید.

 

 

باعث افزایش انرژی می‌شود

آب لیمو شیرین سطح انرژی بدن کودک را بالا نگاه می‌دارد. قبل از زمان بازی یک لیوان آب لیمو شیرین به فرزندتان بدهید تا از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند گردد.

 

 

بدن کودک را هیدراته می‌کند

کمبود آب بدن را می‌توان با این میوه سودمند رفع کرد. دقت کنید که به فرزند خود از آب‌میوه‌های فرآوری شده ندهید و در عوض یک لیوان آب لیمو شیرین به او بدهید.

 

 

در دوران بارداری هم مصرف کنید

لیمو شیرین برای زنان باردار نیز مفید است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا با بیماری‌ها مبارزه کنند. در این مرحله مهم از زندگی مادر و جنین توانایی بیشتر در مقابله با مشکلات مربوط به سیستم دفاعی، ضروری است. اضافه شدن مواد مغذی در بدن مادر، به رشد بهتر جنین می‌انجامد و از این طریق نیز مفید و سودمند است.

 

بیشتر بخوانید:

تغذیه کودکان زیر 3 سال

همه چیز درباره آفلاتوکسین

 

 

روش استفاده

بهتر است که آب یک عدد لیمو شیرین را با یک قاشق چایخوری عسل و یک دوم فنجان آب ترکیب کنید و آن را به کودک‌تان بدهید. خاصیت ترمیم‌کنندگی آن روی پوست معجزه‌آسا است. رادیکال‌های آزاد را دفع و پوست را درخشان می‌کند.

 

 

به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند

آب لیمو شیرین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری است و حاوی بیشترین حد ویتامین C می‌باشد. در میان سبزیجات و میوه‌ها، بیشتر از همه این ویتامین را دارد. اگر می‌‌خواهید کودک‌تان موهای براق و پوستی درخشان داشته باشد، هر روز به او یک لیوان آب لیمو شیرین بدهید. روی پوست مثل یک مرطوب‌کننده طبیعی عمل کرده و به بهبود سریع‌تر زخم‌های پوستی کمک می‌کند.

 

 

برچسب ها: تغذیه تعداد بازديد: 296 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز