Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:09

25
مرداد
کیف دوچرخه

کیف دوچرخه

پروژه خیاطی جدیدمان، بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. در واقع آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید و در عین حال بسیار هم کاربردی است. بچه‌ها معمولاً دوچرخه‌سواری را بسیار دوست دارند و یکی

مترجم: اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : پروژه خیاطی جدیدمان، بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. در واقع آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید و در عین حال بسیار هم کاربردی است. بچه‌ها معمولاً دوچرخه‌سواری را بسیار دوست دارند و یکی از دغدغه‌های آنها در حین دوچرخه‌سواری، نگه داشتن وسایلی است که همراه دارند. برای این مشکل می‌توانید به پیشنهاد ما، یک کیف کوچک برای روی فرمان دوچرخه بدوزید. بخش پایین پاچه‌های شلوار جین که معمولاً سالم‌تر از بخش‌های دیگر و در عین حال ضخیم‌تر است را به اندازه دلخواه‌تان از کیف برش می‌زنید و باقی کار را به شما توضیح خواهیم داد. برای این منظور، یک شلوار جین کهنه که احتمالاً زانوهای آن نخ‌نما و پاره شده‌اند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

شما با این کار به نحوی بازیافت انجام داده‌اید، یعنی از مواد مستعمل استفاده دوباره کرده و کالای جدیدی را از کالای ابتدایی استخراج نموده‌اید. این کار نوعی بازیافت بهینه است و فرصتی است برای کاهش تولید زباله و ساخت محصولی با ارزش و با کیفیت. این پروژه می‌تواند از جهات دیگری نیز ادامه یابد، مثلاً با بخش دیگری از پارچه برخی لوازم مورد نیاز در آشپزخانه را تهیه کنید تا هم کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید و هم زباله کمتری تولید کنید. مثلاً می‌توانید تی‌شرت قدیمی خود را تبدیل به پیراهنی برای فرزندتان کنید. فقط باید کمی خلاقیت داشته باشید.

بیشتربخوانید:

آموزش پاپیون کودک

 

 

 

برای انجام این پروژه به وسایل زیر نیاز دارید:

* لنگه‌های شلوار (قسمت پایینی و پاچه شلوار)

* روبان یا نوار مشکی

* دکمه فشاری یا همان دکمه قابلمه‌ای

* ابزار خیاطی به طور کامل

 

 

مراحل کار

دوخت پایین شلوار قرار است که قسمت بالایی کیف یا کیسه شود. به اندازه عرضی که می‌خواهید کیف‌تان داشته باشد، از قسمت ساق شلوار برش بزنید. برای یک دوچرخه معمولی با اندازه متوسط، قد 20 سانتیمتری برای کیف مناسب است و برای یک دوچرخه کوچک‌تر، قد 15 سانتیمتری.

شلوار جین را به پشت برگردانید. لبه پایین آن را صاف و مرتب کنید و بعد با سوزن ته‌گرد فیکس نمایید. لبه پایینی کیف را که قبلاً از ساق شلوار برش زده‌اید، یک دور دوخت ساده بزنید و نیم سانتیمتر از لبه، جای دوخت بگذارید.

حالا از روبان خود به اندازه 17 سانتیمتر برش بزنید. برای هر کیف یا کیسه دو تکه روبان لازم است. طول روبان‌ها یکی باشد.

روبان‌ها را با کمک سوزن ته‌گرد به شکل موازی روی کیف وصل کنید. قبل از نصب سوزن‌ به این نکته توجه کنید که در دوچرخه سایز متوسط، فاصله‌ بندها 20 سانتیمتر باشد و در دوچرخه کوچک‌تر، فاصله دو بند از یکدیگر 15 سانتیمتر باشد.

بیشتربخوانید:

چگونه از پیراهن مردانه دامن بدوزیم؟

حالا که جای بندها مشخص شدند، آن‌ها را به کیف بدوزید. انتهای بند را به اندازه 1 سانتیمتر تا کنید و سپس سر هر طرف را با دوخت زیگزاگی ببندید تا ریش‌ریش نشوند. در اینجا برای وصل کردن بندها به کیف، ما یک دوخت مستطیل شکل روی بند زدیم و بعد داخل دوخت را هم یک دوخت ضربدری، تا کاملاً سفت و مرتب شود.

حالا وقت اضافه کردن گیره‌های پلاستیکی است. شما یک گیره برای وسط کیف و دو گیره برای بندها نیاز دارید. گیره‌های پلاستیکی را به قسمت انتهای بندها اضافه کنید. بند را حلقه کنید و دو سر آن را روی هم قرار دهید تا دو بخش گیره روی هم بیفتد.

دکمه‌های پلاستیکی فشاری که به آنها قابلمه‌ای هم می‌گویند، به شکل جفتی به کار می‌روند. این دکمه‌ها نیاز به جا دکمه ندارند. فقط باید محل مورد نظر برای نصب دکمه را مشخص کنید و بعد با نخ و سوزن هر بخش از آنها را روی دو پارچه‌ای که قصد دارید به  هم وصل شوند، بدوزید. برای دوخت هم از شش سوراخ ریز دور تا دور دکمه استفاده کنید. بعد از دوختن دکمه‌ها، آن‌ها را فشار دهید تا بسته شوند و مطمئن شوید خوب دوخت زده‌اید.

حالا داخل کیف را با چیزهایی که فرزندتان می‌خواهد پر کنید و آن را با کمک حلقه‌هایی که با روبان سیاه و دکمه پلاستیکی درست کرده‌اید، به دوچرخه وصل کنید.

 

برچسب ها: آموزش خیاطی، خیاطی، آموزش تصویری، روبان، دکمه، آموزش دوخت کیف، خیاطی بدون الگو، دوچرخه تعداد بازديد: 102 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز