Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:12

17
شهریور
خانواده کتابخوان؛ شرط اول ایجاد علاقه به کتاب در کودکان

خانواده کتابخوان؛ شرط اول ایجاد علاقه به کتاب در کودکان

بچه‌ها با خواندن کتاب می‌توانند از تجربه‌های دیگران بهره‌مند شوند و در مواجهه با مسائل و رویداد‌های مختلف زندگی مهارت لازم را برای حل آن‌ها به دست بیاورند و کمتر آسیب ببینند

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افسانه گرما‌رودی؛ نویسنده کودک و نوجوان گفت: بچه‌ها با خواندن کتاب می‌توانند از تجربه‌های دیگران بهره‌مند شوند و در مواجهه با مسائل و رویداد‌های مختلف زندگی مهارت لازم را برای حل آن‌ها به دست بیاورند و کمتر آسیب ببینند و بیشتر لذت ببرند. بهترین راه برای علاقمند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی این است که والدین اهل مطالعه باشند. پدر و مادری که با هیجان درباره موضوع جالبی که به تازگی در کتابی مطالعه کرده‌اند صحبت می‌کنند، یا در هفته و ماه روز خاصی را برای خرید کتاب در نظر می‌گیرند و یا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و کتابخانه کوچکی در منزل دارند، بدون شک فرزندان کتابخوانی در آینده پرورش می‌دهند. خانواده‌ای که همواره فهرستی از کتاب‌های خوب مد نظر دارند و این فرصت را به بچه‌ها می‌دهند که با خواندن کتاب‌های خوب از کتاب و خواندن لذت ببرند، فرزندانی کتابخوان تربیت می‌کنند. کودکی که همواره خودش کتاب را تنها به خاطر ظاهر و رنگ و طرح آن تهیه کرده و بعد از خواندن کتاب سرخورده شده، کمتر دوباره به سراغ آن می‌رود. یکی از ابزار‌های موفقیت آمیز در کتابخوان کردن بچه‌ها انتخاب کتب مناسب برای آن‌ها است. کتاب مناسب کتابی است که مضامین مهم و جدی را در قالب هنر و بازی فراهم آورده باشد.

بیشتربخوانید:

کتابخوانی عادتی که از کودکی نهادینه می‌شود

خانواده ها فرزندان خود را از مطالعه کتب غیردرسی نهی نکنند

روش های کتاب خوان کردن کودک

برچسب ها: تربیت کودک، مطالعه، کتاب داستان، معرفی کتاب، کتاب، کتابخانه، کتابخوانی تعداد بازديد: 157 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز