Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:22

26
بهمن
ایده‌های جالب در طراحی اتاق کودک

ایده‌های جالب در طراحی اتاق  کودک

در پروسه رشد و بزرگ شدن کودکان، اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. یک اتاق خواب می‌تواند طراحی متفکرانه و خلاقانه‌ای داشته باشد و فقط یک موقعیت مکانی برای خواب کودک نباشد، بلکه محیطی باشد که خلاقیت او را بارور می‌کند

مترجم :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : طرح‌های خلاقانه تختخواب برای تقویت تخیل کوچولوی شما

در پروسه رشد و بزرگ شدن کودکان، اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. یک اتاق خواب می‌تواند طراحی متفکرانه و خلاقانه‌ای داشته باشد و فقط یک موقعیت مکانی برای خواب کودک نباشد، بلکه محیطی باشد که خلاقیت او را بارور می‌کند و راحتی و امنیت برای کودک به همراه دارد. در مورد اتاق خواب‌هایی که محدودیت فضایی دارند و یا حتی اتاق‌هایی که به طور مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرند، لازم است در طراحی آن کمی هوشمندانه‌تر عمل شود. جدای از ایجاد محیطی راحت برای کودک، باید طراحی اتاق به گونه‌ای باشد که کودک فضای کافی برای انجام کارهای دیگر مثل بازی کردن نیز داشته باشد.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

  تختخواب دو طبقه کلاسیک برای صرفه‌جویی در فضای اتاق

یک گزینه مناسب برای اتاق‌های مشترک و استفاده بهینه از فضا، تختخواب دو طبقه است. حتی اگر کودک شما تنها است، باز هم این انتخاب خوب است، چرا که ممکن است گاهی شب‌ها دوستش با او باشد و یا اینکه مهمانی داشته باشید. این انتخاب هوشمندانه است.

 

 

تختخواب‌های دو نفره همان چیزی هستند که رویاهای کودکانه از آنها ساخته شده‌اند

  تختخواب‌های دوقلوی پشت به پشت برای صرفه‌جویی در مکان و فضا قرار دادن تختخواب‌ها به صورت پشت سر هم یا پشت به هم یا قطاری، باعث می‌شود از فضا بیشترین استفاده را ببرید، زیرا فقط یک دیوار از اتاق برای این بخش اشغال می‌شود و باقی قسمت‌های اتاق فضای آزادی دارند. برای انتخاب روکش تختخواب‌ها نیز می‌توانید هوشمندانه عمل کنید. می‌توانید با بازی دو رنگ نزدیک به هم یا مکمل هم، نمای قشنگی به اتاق کودک خود اضافه کنید. بازی با رنگ‌ها بسیار جالب و هیجان انگیز است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

پشت به پشت یک روش چیدمان عالی برای تختخواب‌ها است و در مقایسه با چیدمان پهلو به پهلو بسیار ایده‌آل‌تر است.

 

یک مبل تختخواب شو برای صرفه‌جویی بیشتر در فضای اتاق

مبل تختخواب‌شو با صرفه‌جویی در فضا، یک راه ایده‌آل و عالی برای ایجاد فضای کافی برای بازی کودک در اتاقش است. طراحی مبلمان دیوار به دیوار برای این اتاق کودک، باعث شده تا فضای خالی زیادی در اختیار کودک باقی بماند. مبل تختخواب شو برای این اتاق ایده‌آل است.

 

 

یک مبل تختخواب‌شو فضای زیادی را

در اختیار کودک می‌گذارد تا به راحتی در اتاقش بازی کند

 

  یک مدل ترکیبی باز هم برای استفاده بهینه از فضا

کمبود فضا به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از مبلمان دلخواه فرزندتان در اتاق داشته باشید. با خلاقیت می‌توان به شکلی اتاق را چید که جای کافی برای مبلمان و وسایل اتاق فراهم شود، مثلا در این مدل از تختخواب طبقه بالا استفاده شده تا از فضای زیر تخت برای کمد و سایر وسایل استفاده شود. این روش نیز خلاقانه است و کمک زیادی به ایجاد فضای باز بیشتر در اتاق می‌کند.

  بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

یک مدل ترکیبی برای صرفه‌جویی در فضای اتاق

   تختخواب‌های کودک برای صرفه‌جویی در فضا

اینجا یک اتاق خواب کودکانه است که در آن رنگ‌ها و طرح‌ها همگی با هم هماهنگی دارند و تا جایی که می‌شد از فضای اتاق، بیشترین استفاده به عمل آمده. رنگ سفید در سرتاسر اتاق پخش است. کمدها و کشوها جادار هستند. تخت یک نفره و مبل تختخواب‌شو نیز به جذابیت و کارایی بالای اتاق افزوده است. این اتاق هم گزینه نشیمن دارد و هم گزینه تخت مهمان و این بسیار ایده‌آل است.

 استفاده درست از رنگ‌ها و طراحی خلاقانه، این اتاق را تا این اندازه جذاب کرده است.

 

  تختخواب‌های دو نفره همچنان هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای صرفه‌جویی در فضا

اگر جا و فضای کافی برای قرار دادن دو تختخواب در یک اتاق را ندارید، از این ایده خوب الهام بگیرید. این تختخواب دو نفره شیک با کمی فضا مقابله می‌کند. راه پله در اتاق به کودک حس و حال پناه بردن به مکانی امن و مشغول کتاب خواندن شدن را می‌دهد. کشوهای متصل به پله‌ها، باز هم یک روش عالی برای صرفه‌جویی در فضا و استفاده بهینه از آن است.

 

تختخواب دو نفره با طرحی متفاوت

 یک مبلمان هماهنگ و ‌هارمونیک برای اتاق کودک

یکی از چیزهایی که کودکان به آن نیاز دارند، فضایی کافی برای نگهداری و قرار دادن وسایل‌شان است. مبلمان اتاق کودک را می‌توانید طوری طراحی و انتخاب کنید که این امکان را در اختیار کودک قرار دهد.

این اتاق پر از کمد و کشو است و از این حیث بسیار ایده‌آل می‌باشد. علاوه بر آن فضای آزاد اتاق نیز به اندازه کافی است و کمدها جای زیادی را اشغال نکرده‌اند.

 

 

هماهنگی تختخواب با بقیه عناصر مبلمان اتاق

 ایده‌پردازی تختخواب‌ها و مبلمان اتاق کودک می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. از یک فضای کوچک می‌توان استفاده‌های زیادی برد. با انجام این کار چالش جالبی برای خود راه می‌اندازید. به چند نکته در این رابطه توجه کنید:

 اگر تِم کلی برای اتاق کودک‌تان در نظر دارید، حتما آن تِم را در مورد تختخواب کودک پیاده کنید (تختخواب در کنار سایر وسایل).

 کودکان به سرعت بزرگ می‌شوند. بهتر است به هنگام انتخاب‌هایتان این نکته را در نظر داشته باشید و چیزی را انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد.

 تعداد کودکان در طراحی و استفاده از اتاق، بسیار مهم است. اینکه اتاق برای یک کودک است یا مشترک استفاده می‌شود. پس در طراحی و چیدمان حتما به این موضوع توجه کنید.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، رنگ اتاق کودک، طراحی داخلی، تختخواب، اتاق بازی تعداد بازديد: 296 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز