Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:11

27
دی
نکاتی درباره طراحی اتاق بازی کودک

نکاتی درباره طراحی اتاق بازی کودک

خوردن، بازی کردن، خوابیدن! این فضا همان جایی است که کودک‌تان مهم‌ترین کارهای روزانه‌اش را آنجا انجام می‌دهد. بله، منظورمان همان اتاق کودک است. این فضا می‌تواند فانتزی، دنج و آرام یا محیطی

مترجم :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : خوردن، بازی کردن، خوابیدن! این فضا همان جایی است که کودک‌تان مهم‌ترین کارهای روزانه‌اش را آنجا انجام می‌دهد. بله، منظورمان همان اتاق کودک است. این فضا می‌تواند فانتزی، دنج و آرام یا محیطی برای پرورش خلاقیت‌های فرزندتان باشد. نسل جدید طراحان دکوراسیون داخلی خانه استفاده از مبلمان چوبی، رنگ‌های ناهماهنگ و استفاده از حیوانات عروسکی در اتاق کودک را کنار گذاشته‌اند. آنها سبک مینیمال را انتخاب کرده‌اند و بسیار هدفمندتر از قبل، اتاق کودک را طراحی می‌کنند، به طوری که فضای مورد نظر هم کاربردی باشد و هم سرگرم کننده. یک اتاق خواب ایده‌آل کودک، نباید او را در دام بعضی خطرات بیندازد. او در آن محیط یاد می‌گیرد، بازی می‌کند و به وقت خستگی، استراحت می‌کند. این کار (طراحی اتاق کودک) پروژه‌ای سرگرم کننده است. پس می‌توانید با ورود کمی تخیل بیشتر و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، فضا را بسیار سرگرم کننده‌تر کنید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

 

به این ایده‌ها و نکات خوب توجه کنید:

یک ارتباط خوب با اسباب‌بازی‌ها

اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها که روی زمین و داخل قفسه‌ها قرار دارند، عناصر بازیگوش و سرگرم کننده اتاق کودک هستند. شما می‌توانید آنها را روی زمین پهن کنید تا موجودیتی مستقل به آنها ببخشید. به این ترتیب کودکان در حین بازی احساس می‌کنند یک همراه و یا حتی همبازی در اتاق دارند که می‌تواند هیولای زیر تختخواب را از او دور نگه دارد.

 

نکته طراحی

در اتاق کودک، باید قفسه، کشو، جعبه و فضای کافی برای نگهداری اسباب‌بازی‌ها باشد.

 

اسباب‌بازی‌های نرم رنگی در فضای این اتاق کودک نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

یک طراحی بسیار جذاب از اتاق کودک

چه کسی است که در کودکی سرسره را دوست نداشته و آرزو نکرده یک سرسره در اتاقش داشته باشد؟ سرسره‌ها معمولا برای فضای باز و بزرگ در نظر گرفته می‌شوند، اما گاهی هم می‌توان در فضاهای معمولی از آنها استفاده کرد، یعنی می‌توانید یک سرسره را با خود به خانه و اتاق کودک‌تان بیاورید. تصورش را کنید که یک سرسره در اتاق کودک چقدر سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است.

این اتاق کودک مثل یک قلعه مسحور کننده، زیبا است. یک قلعه که برای شاهزاده خانم ساخته شده، بالکن، پله و از همه مهم‌تر یک سرسره دارد.

 

نکته طراحی

این سرسره بیشتر مناسب اتاق خواب نسبتا بزرگ است. اگر فضای کافی ندارید، از سرسره لوله‌ای استفاده کنید تا در فضای به کار رفته صرفه‌جویی کرده باشید.

کودکان در اتاقی که سرسره دارد، اوقات سرگرم کننده و خوشی را سپری می‌کنند.

 

یک دیوار برای ماجراجویی‌های بسیار

وقتی که در حال طراحی یک اتاق بازی هستید، سعی می‌کنید از هر گوشه و بخش اتاق نهایت استفاده را ببرید، حتی اگر فضا بسیار کوچک باشد. برای این کار باید قسمت‌های مناسب اتاق را بدین منظور در نظر بگیرید تا خطری برای کودک ایجاد نکند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن، کودک‌تان را در خانه به فعالیت و حرکت تحریک کنید، نصب یک دیوار کوهنوردی است. بچه‌ها اغلب عاشق کوهنوردی هستند. این فعالیت باعث افزایش قدرت و عزت نفس آنها می‌شود. ما برای این دیوار کوهنوردی از رنگ‌های ملایم استفاده کرده‌ایم تا با اتاق هماهنگی بیشتری داشته باشد.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

نکته طراحی

دیوار کوهنوردی را خیلی بلند در نظر نگیرید. برای ایمنی بیشتر کف دیوار را کوسن یا تشک‌های رنگارنگ قرار دهید.

تماشای تلویزیون و برنامه‌های آن سرگرم کننده است، اما کودکان بیش‌تر از 60 دقیقه در روز به تلویزیون نیاز ندارند. انجام فعالیت‌های جسمی و حرکتی برای آنها شادی‌آور و انگیزه‌بخش است.

 

از گوشه‌های اتاق بیشتر استفاده کنید

برخی از خانه‌های فضای مناسب برای تفریح و بازی کودکان را ندارند. نداشتن فضای کافی به این منظور نیست که این نعمت را از کودک خود دور نگه دارید، زیرا آنها به فضایی برای بازی نیاز دارند. شما می‌توانید از گوشه و کنار اتاق و خانه استفاده کنید و چنین فضایی را خلق نمایید. ما در این اتاق از یک چادر کوچک رنگی استفاده کرده‌ایم تا نشان دهیم همه درها بسته نیستند. کودک شما می‌تواند داخل چادر برود، روی کوسن‌های نرم آن لم بدهد و کتاب بخواند. رنگ چادر را متناسب با دکوراسیون و فضای اتاق انتخاب کرده‌ایم تا این هارمونی، زیبایی بعدی بیشتری را خلق کند. این روش را امتحان کنید. کودکان عاشق چادر و خانه‌های کوچک شخصی خودشان هستند.

 

نکته طراحی

با اضافه کردن ریسه برقی با نورهای مختلف و چند گیاه آپارتمانی مناسب، حال و هوای طبیعی‌تری به چادر اتاق کودک بدهید.

 

از پادری، قالیچه، فرش و موکت روی سطح زمین اتاق استفاده کنید تا کودک کمتر احساس سردی کند و در ضمن حس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشد.

 

بگذارید روی دیوار بنویسند و خط‌خطی کنند

همیشه از فرزندان خود بخواهید که خلاق باشند. این کار فقط در حد خواست شما نباشد، بلکه در مسیر پرورش خلاقیت او را کمک کنید. این دیوار که یک تخته سیاه گچی بزرگ است، یک انتخاب عالی برای بازی کودک است. می‌توانید از آن برای ثبت افکار و ایده‌های فرزندتان در سنین مختلف، استفاده کنید. در واقع تخته سیاه گچی یک نقطه کانونی در اتاق است که می‌تواند فضای اتاق را درام کند. کودک‌تان را رها کنید و بگذارید خلاقیت خود را شکوفا کند. روی دیوار هر چه دوست دارد، بکشد و یا حتی بنویسد و شما می‌توانید تا نوجوانی رشد فکری او را مشاهده کنید.

 

نکته طراحی

به جای رنگ کردن دیوار، می‌توانید از تخته گچی قابل نصب هم استفاده کنید تا در صورت نیاز آن را جابجا کنید.

یک دیوار گچی هر اتاقی را جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر می‌کند.

 

* امیدواریم این ایده‌ها را دوست داشته باشید.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، رنگ اتاق کودک، پرده اتاق کودک، فنگ شویی، اتاق بازی تعداد بازديد: 355 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز